۱۳۹۶ فروردین ۲۶, شنبه

سعید سنگر پس از ۱۷ سال حبس در معرض فشار و تهدید

#حقوق_بشر #ایران - سعید سنگر پس از ۱۷ سال حبس در معرض فشار و تهدید 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ؛زندانی سیاسی کرد سعید سنگر٫پس از ۱۷ سال حبس و زندان٫همچنان در معرض فشار و تهدید در زندان ارومیه قرار دارد.  اخیرا در شروع سال جديد 96 نیروهای گارد ویژه زندان با حمله به بند زندانیان سیاسی در زندان ارومیه ضمن تفتیش توام با تخریب اموال زندانیان، دستنوشته های سعید سنگر، را ضبط و با خود بردند. مسئولان زندان در پاسخ به اعتراض آقای سنگر، کنترل بر جنبه های خصوصی زندگی زندانیان را از اختیارات خود خواندند.

سعيد هنوز 27 سال بيشتر نداشت كه دستگير و داستان رنج هايش آغاز شد. سعید سنگر، اهل پیرانشهر، در شهریورماه سال ۱۳۷۹ بازداشت و به اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاطمی، به اعدام محکوم شد. در سال ۱۳۸۲، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به حبس ابد تبدیل شد.
این زندانی سیاسی بعدا به بند ۲۰۹ اوین تهران منتقل شده و بعد از دو سال نگهداری در سلولهای انفرادی این زندان در سال ۸۲ به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این بار در ۱۴ آبان‌ماه سال ۸۶ به زندان مرکزی سنندج منتقل شده و مجددا در ۱۰ شهریورماه سال ۹۴ به زندان ارومیه بازگردانده شد. این زندانی سیاسی تاکنون نرديك به 17سال از حبس خویش را در زندانهای مختلف ایران سپری کرده است.

 سعید سنگر پس از بازرسی بند در زندان ارومیه از سوی مأموران امنیتی بند حفاظت اطلاعات زندان ارومیه احضار و در خصوص ثبت وضعیت زندان در دست نوشته‌ها و خاطراتش مورد تهدید قرار گرفته است که در صورت نگارش خاطرات و وضعیت زندان، از ملاقات حضوری وی با خانواده ممانعت به عمل خواهد آمد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر