۱۳۹۶ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

کارشکنی در اعزام زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده به بیمارستان

#حقوق_بشر #ایران -خواسته بهنام ابراهیم زاده اعزام به بیمارستان بدون مأمور و دستبند و لباس زندان 



بر اساس خبرهای دریافتی کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده با وضعیت حاد جسمی در زندان رجایی شهر بسر می برد. خانواده این زندانی سیاسی پیش از این درخواست و پیگیری کرده بودند که وی برای درمان بیماریهای آرتروز گردن؛ دیسک کمر؛ کلیه و عمل جراحی روده  به مرخصی استعلاجی اعزام شود. اما با این مرخصی مخالفت و از اعزام وی جلوگیری به عمل آمد. 
روز ۷ فروردین با اعزام وی به بیمارستان موافقت شد. مسئولین زندان ؛ اصرار بر پوشیدن لباس زندان و زدن دستبند به این زندانی سیاسی جهت اعزام به بیمارستان را داشتند که با مخالفت وی مواجه شده و عملا در کار او کارشکنی کردند. 
وی پیش از این درخواست داده بود که آزادانه بدون دستبند و پابند ؛ بدون حضور مأمورین و با هزینه شخصی خودش به بیمارستان مراجعه کرده و ریل درمانی اش را پیگیری کند.
وی اعلام کرده بود که حاضر نیست با مأمورین زندان و دستبند و لباس زندان به بیمارستان اعزام شده و تنها در شرایطی به بیمارستان می رود که آزاد باشد و بتواند به اختیار خود ریل معالجاتش را ادامه دهد و هزینه های بیماری اش را خود تقبل می کند.
بنا به گفته نزدیکان این زندانی سیاسی مأمورین زندان هنگام انتقال زندانیان و حین انجام ریل اداری بیمارستانها با زندانیان توهین آمیز و بد رفتار کرده ؛باعث از دست رفتن زمان و اخلال در درمان می شوند. 

گفتنی است که هم اکنون بهنام ابراهیم زاده؛مهدی فراحی شاندیز؛مهدی امیری در زندان رجایی شهر در یک اعتصاب غذای سمبولیک سه روزه به سر می برند. این اعتصاب غذا در سالگرد حمله وحشیانه به ۳۵۰ اوین و به یاد و گرامیداشت غلامرضا خسروی و در اعتراض به سرکوب و نقض حقوق بشر در زندانها انجام گرفته است. این سه زندانی در بیانیه ای ضمن اعلام اعتصاب غذا خواسته های خود را در ۴ ماده اعلام کرده اند. 

یکی از علل اعتصاب غذای این زندانیان اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به بهنام ابراهیم زاده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر