۱۳۹۶ فروردین ۲۰, یکشنبه

گزارشی از برگزاری تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در اعتراض به حکم اعدام

#حقوق_بشر #ایران -جمع آوری امضاء برای لغو اعدام در تجمع امروز 



خانواده های زندانیان محکوم به اعدام ٫صبح امروز ۲۰ فروردین اقدام به برگزاری یک تجمع در اعتراض به حکم اعدام فرزندان خود کردند.
خانواده ها از شب گذشته از شهرهای مختلف به تهران آمدند تا در تجمع شرکت کنند. خانواده های محکومین به اعدام براساس فراخوان قبلی از استانهای سراسر کشور برای لغو حکم اعدام فرزندانشان به مقابل مجلس رفتند.
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫آنها از استانهای مختلف از جمله کردستان ، ایلام، چهارمحال وبختیاری ، بندرعباس ، کرمان ، یزد ،سیستان وبلوچستان و…..خود را به تهران رساندند.
گفتنی است که ۹۰درصد تجمع کنندگان را زنان تشکیل میدادند که با فرزندانشان به این تجمع آمدند.
مامورین انتظامی و مامورین لباس شخصی و تعدادی از مامورین زن تلاش کردند که خانواده ها را پراکنده کنند . آنها با برخوردهای خشن و توهین آمیز با خانواده ها برخورد کردند. حتی تعدادی از مامورین با سلاح در مقابل جمعیت حضور داشتند. در این بین چند تن از خانواده ها دستگیر شدند.
خانواده ها قصد داشتند به سمت مجلس راهپیمایی اعتراضی انجام دهند اما با ممانعت ماموران حکومتی و نیروی انتظامی مواجه شدند. مامورین اجازه عکسبرداری و فیلم برداری از تجمع را نمی دادند و در مواردی گوشی های موبایل را گرفته و ضبط می کردند. 
همچنین در این تجمع خانواده ها اقدام به تهیه طوماری با امضاء هموطنان در حمایت از حذف و لغو حکم اعدام کردند. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر