۱۳۹۶ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

حمایت حمید رحمتی از اسماعیل عبدی با اعتصاب غذا

#حقوق_بشر #ایران - حمایت حمید رحمتی از اسماعیل عبدی با اعتصاب غذا




یک معلم در حمایت از اسماعیل عبدی و اعتراض به ادامه حبس وی اقدام به اعتصاب غذا کرد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام به نقل از اتحادیه آزاد کارگران٫آقای حمید رحمتی  از اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی کشور و هیات مدیره  کانون شهرضای اصفهان در اعتراض به حکم غیر منصفانه ی اسماعیل عبدی از صبح روز گذشته ۱۴ فروردین ماه٫در مقابل اداره‌ی آموزش و پرورش شهرضا با در دست گرفتن بنری  اعتصاب غذا کرده است.

ایشان از قبل اعلام کرده بود که از روز چهاردهم فروردین ماه در مرحله ی اول  به مدت ۲۴ ساعت در جلوی اداره اعتصاب غذا خواهند کرد.
آقای رحمتی پس از رسیدن به محل قبل از باز کردن بنر توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و دوساعت از ایشان بازجویی شده ‌است،
 نیروی انتظامی با نظر  دادستانی از آقای رحمتی میخواهد که تعهدنامه‌ای مبنی بر بازگشت به منزل و صرفنظر از اعتصاب را امضا کند که ایشان امتناع می کند با گذشت دوساعت از بازداشت با توصیه  به صرفنظر از اعتصاب آزاد شده‌اند، لیکن بلافاصله بعد از آزادی به اداره آموزش و پرورش شهرضا بازگشته و اعتصاب را از سر می گیرد.
آقای رحمتی ٫صبح امروز ۱۵ فروردین با حضور فرهنگیان شهرضا و به درخواست آنان به اعتصاب ۲۴ ساعته ی خود  پایان داد.


معلمین و فعالین صنفی شهرضا و دیگر شهرهای اصفهان با مراجعه به محل اعتصاب رحمتی  تقاضای همراهی با ایشان را مطرح کرده‌اند که ایشان نپذیرفته‌اند.
 صدها معلم از سراسر کشور در تماس تلفنی یا مسج با رحمتی پشتیبانی خود را اعلام کرده اند و از ایشان دعوت شده که با توجه به وضعیت جسمی از ادامه ی اعتصاب صرفنظر کنند که با مخالفت ایشان مواجه شده‌است.

حمید رحمتی از خوشنامان و فعالین صادق صنف معلمان در اواسط دهه‌ی ۸۰ به جهت فعالیت های صنفی به شمال کشور تبعید شد و در همان ایام و هنگام مراجعه به تبعیدگاه خود در سانحه ی تصادف به شدت مصدوم شد و مدت ها در وضعیت بغرنج جسمانی با مرگ دست و پنجه نرم کرد.
ایشان از فعالین عملگرایی است که همواره در جنبش اعتراضی صنف معلمان حضور موثری داشته است.

 رحمتی در سال گدشته نیز طی چند مرحله در  اعتراض به احکام قضایی صادر شده علیه جنابان بهشتی و عبدی اقدام به اعتصاب غذا کرد و همزمان با اعتصاب غذای سوم بهشتی سخنگوی کانون صنفی به اعتصاب غذای نامحدود دست زد و تا زمان آزادی بهشتی اعتصاب خود را ادامه داد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution
#اعتصاب_غذا – #زندان– #معلم 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر