۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

دهمین روز اعتصاب غذای عمر فرهنگ در زندان اردبیل

#حقوق_بشر #ایران - دهمین روز اعتصاب غذای عمر فرهنگ در زندان اردبیل



زندانی سیاسی عمر فرهنگ از روز گذشته ۲ اردیبهشت وضعیت جسمی خوبی ندارد و فشار خون وی پایین آمده است. 
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛این زندانی سیاسی اهل ارومیه از روز ۲۷ فروردین ماه در اعتراض به عدم اعزام به بیمارستان جهت جراحی نودولی که در گردنش بوجود آمده؛ و با خواسته انتقال به زندان شهر خودش ارومیه اقدام به اعتصاب غذا کرده است. 
زندانی سیاسی عمر فرهنگ متولد ۱۳۵۱ فرزند عبدالله ساکن ارومیه متاهل دارای همسر و دو فرزند می باشد.
وی که یکی از هموطنان کرد اهل سنت است که در سال ۱۳۸۷ دستگیر و مدت سه ماه در زندان اطلاعات ارومیه بازجویی شد .وی مدت ۱۱ ماه در زندان ارومیه محبوس بود و سپس به اتهام ارتباط با پژاک محکوم به ده سال حبس و تبعید  به زندان مرکزی اردبیل شد. عمر فرهنگ در شهریور ۸۹ به زندان اردبیل تبعید و تاکنون مدت ۶ سال است که دور از خانواده در این زندان محبوس است.

این زندانی سیاسی بیش از سه سال است که به بیماری مبتلا شده و یک غده(نودول) در ناحیه گردن و گلوی وی به وجود آمده  که از آن رنج می برد . پزشکان تشخیص داده اند که وی نیاز به جراحی فوری دارد. اما مقامات زندان و مسئولین قضایی علیرغم گذشت سه سال هیچ کاری برای او انجام نداده اند .
عمر فرهنگ که هم اکنون ۴۵ سال دارد؛ پس از گذشت نه سال محبوس بودن در زندان و به دلیل سوء تغذیه ؛کیفیت بد غذایی و بهداشت پایین زندان به قارچ و مشکلات حاد روده نیز دچار شده است. 
خانواده این زندانی در ارومیه ساکن هستند و بارها خود و خانواده اش از قوه قضاییه و رئیس زندان جهت اعزام به بیمارستان و عمل جراحی پیگیری کرده ولی همچنان با ممانعت مسئولین روبرو بوده و پاسخی دریافت نکرده اند.مسئولین زندان با بی توجهی به بیماری حاد این زندانی ؛باعث حاد شدن وضعیت جسمی وی شده اند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر