۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

دکتر ملکی:کسانی که در انتخابات رأی نمی دهند در مکانی مانند میدان آزادی تجمع کنند

#حقوق_بشر #ایران - دکتر ملکی:کسانی که در انتخابات رأی نمی دهند در مکانی مانند میدان آزادی تجمع کنند




دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ؛ در مصاحبه ای در باره انتخابات آتی گفت: شرایط در جهان با سرعت در حال تغییر است، و سال ۹۶ سال بسیار متفاوتی است و من از مردم میخواهم که تحت تاثیر شرایطی که برایشان درست می کنند قرار نگیرند و در این انتخابات شرکت نکنند، پیشنهاد من این است که در روز انتخابات کسانی که در رای گیری شرکت نمیکنند در مکانی مانند میدان آزادی تجمع کنند.

دکتر محمد ملکی در این مصاحبه که با شبکه دُرّ تی انجام می شد ٬انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم را مورد بررسی قرار داد، و با بیان تاریخچه ای از نحوه برگزاری انتخابات از دوره رضا خان پهلوی تا زمان حال گفت، ما در ایران انتخابات نداریم، انتصابات است.
دکتر محمد ملکی در ادامه این گفتگو گفت انتخابات شرایطی دارد به این معنی که مردم آزادانه نماینده خود را انتخاب کنند نه این که عده ای را برای مردم انتخاب کنند و بگویند شما به کسانی که ما برایتان انتخاب کرده ایم رای بدهید، در حقیقت این یک انتصابات است، و من بر این عقیده هستم که در ایران بر خلاف آنچه آقای خامنه ای ادعا میکند، انتخاباتی نداشته و نداریم.
دکتر محمد ملکی گفت تا زمانی که در ایران انتخابات با همان شرایط و ویژگیهایی انتخابات در کشورهای دمکراتیک برگزار نشود، در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد، و تا زمانی هم که این نظام بر سر کار است برگزاری انتخابات آزاد با ویژگیهای بین المللی در ایران غیر ممکن است.
دکتر محمد ملکی گفت شرایط در جهان با سرعت در حال تغییر است، و سال ۹۶ سال بسیار متفاوتی است و من از مردم میخواهم که تحت تاثیر شرایطی که برایشان درست می کنند قرار نگیرند و در این انتخابات شرکت نکنند، پیشنهاد من این است که در روز انتخابات کسانی که در رای گیری شرکت نمیکنند در مکانی مانند میدان آزادی تجمع کنند.
دکتر محمد ملکی در پایان گفت ما از اصلاح طلبان می پرسیم که شما چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید؟ چه چیزی مانده که اصلاح کنید؟ این سوالات را پاسخ دهید تا برنامه شما مشخص شود و مردم خودشان تصمیم بگیرند.
آقای ملکی همچنین در مصاحبه دیگری در مورد انتخابات  گفت؛ مردم این انتخابات را به استهزا گرفته اند. همانطور که همگان شنیدند آیت الله منتظری در فایل صوتی خود خطاب به رئیسی و همدستانش گفت، شما جزء جنایتکاران تاریخ هستید، و حال ما مشاهده میکنیم که این شخص نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده، خوب وضعیت چنین انتخاباتی از پیش مشخص است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر