۱۳۹۶ فروردین ۲۳, چهارشنبه

بی خبری از اسدالله هادی پدر یک دختر بیمار

#حقوق_بشر #ایران - بی خبری از اسدالله هادی پدر یک دختر بیمار



اسدالله هادی زندانی سیاسی سابق و پدر یک دختر بیمار بیش از یک و نیم ماه است که دستگیر شده و خانواده وی در بی خبری از او  هستند.
بر اساس گزارشهای کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫شب سي بهمن 95 بود كه ماموران به خانه پدري وي ريختند تا اسدالله را دستگير كنند، او درحالي كه پرستاري دختر بيمارش را مي كرد دستگير شد و اعتراض پدر پيرش بي فايده بود، آنها كه براي زنداني كردن و كشتن ميآيند نبايد به كسي پاسخگو باشند آنها فقط حق دارند بپرسند و به زنجير بكشند اما مسؤل نيستند كه به دختر بيماري كه پدرش را مي برند بگويند او را به كجا مي برند. آنها اصلا نبايد به پدر پيري كه نگران صحنه ربودن فرزند است فكر كنند، آنها اصلا نبايد فكر كنند. اين در آيين ستم پيشگان نيست...
و اكنون نزديك به دوماه از دستگيري اسدالله هادي مي گذرد و كسي نمي داند بر او چه گذشته است و اكنون كجاست.
همان وقت خبر گزاريها نوشتند كه :
از سرنوشت و دلایل بازداشت هیچ یک از بازداشت شدگان اخير اطلاعی حاصل نشده است.
در آن زمان اسدالله هادی، زندانی سیاسی ِ زندان رجایی‌شهر در اثر بیماری در بیمارستان تجریش بستری شده بود او از زندانیان سالخورده و بیماری است که از بیماری قلبی و می‌نیکس زانو و مشکلات کلیوی و گوارشی رنج می‌برد. این زندانی سیاسی پیش از این و در دهه‌ی شصت نیز سابقه‌ی زندان دارد و در سال ۱۳۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی به ۵ سال زندان تعزیری محکوم شد. بارها پیش از این از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان خودداری شده بود و یک بار نیز درمان او نیمه‌تمام رها شده بود.
اكنون همان بيمار با دردهاي افزون شده نزديك به دوماه است در باز داشت است بي آنكه كسي بداند چه بر سر او آمده است...

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر