۱۳۹۶ فروردین ۱۴, دوشنبه

دستگیری امام جمعه اهل سنت پس از احضار

 #حقوق_بشر #ایران -دستگیری امام جمعه اهل سنت پس از احضار



 مولوی  فضل الرحمان کوهی امام جمعه اهل سنت در پشامگ از توابع شهرستان سرباز٫ بعد از احضار و مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد دستگیر شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫به نقل از کانون فعالین دموکراسی ٫روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه  مولوی فضل الرحمان کوهی ۵۰ ساله،  امام جمعه اهل سنت در شهرستان پشامگ از توابع شهرستان سرباز پس از مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد  دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
روز چهارشنبه از طرف دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بصورت تلفنی با مولوی تماس گرفتند و به او اطلاع دادند که روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه باید به دادگاه ویژه روحانیت مشهد مراجعه نماید.
مولوی  فضل الرحمان کوهی از سیاستهای اجرایی و نقض حقوق شهروندی در بلوچستان و بخصوص علیه اهل سنت ، اعدام های جمعی ، شکنجه و اذیت و آزار مردم انتقاد می کردند . مولوی همچنین از سیاستهای تجاوزگرانه سپاه پاسداران و کشتار مردم بی دفاع در سوریه و عراق شدیدا انتقاد می کردند.
وی به دلیل دفاع از مردم محروم و بی دفاع در استان سیستان و بلوچستان از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است. او بارها توسط مامورین وزارت اطلاعات به خاطر انتقادهایش احضار ، بازجویی و تهدید شده بود.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر