۱۳۹۶ فروردین ۳۰, چهارشنبه

چهارمین روز اعتصاب غذای زندانی سیاسی عمر فرهنگ در زندان اردبیل

#حقوق_بشر #ایران -زندانی سیاسی عمر فرهنگ محروم از رسیدگی پزشکی در زندان اردبیل 



زندانی سیاسی عمر فرهنگ در زندان اردبیل چهارمین روز اعتصاب غذای خود را در بیماری و وضعیت جسمی بد از سر می گذراند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛زندانی سیاسی عمر فرهنگ متولد ۱۳۵۱ فرزند عبدالله ساکن ارومیه متاهل دارای همسر و دو فرزند به اتهام همکاری با گروه پژاک در سال ۱۳۸۷ دستگیر و به همین اتهام محکوم به ده سال حبس و تبعید  به زندان مرکزی اردبیل شد.آقای فرهنگ نه سال از مدت زندان خود را تحمل کرده و هم اکنون در زندان اردبیل در تبعید می باشد.
این زندانی سیاسی بیش از سه سال است که به بیماری مبتلا شده و یک غده(نودول) در ناحیه گردن و گلوی وی به وجود آمده  که از آن رنج می برد . پزشکان تشخیص داده اند که وی نیاز به جراحی فوری دارد. اما مقامات زندان و مسئولین قضایی علیرغم گذشت سه سال هیچ کاری برای او انجام نداده اند .
عمر فرهنگ که هم اکنون ۴۵ سال دارد؛ پس از گذشت نه سال محبوس بودن در زندان و به دلیل سوء تغذیه ؛کیفیت بد غذایی و بهداشت پایین زندان به قارچ و مشکلات حاد روده نیز دچار شده است. این زندانی در اعتراض به این وضعیت و عدم رسیدگی پزشکی از روز ۲۷ فروردین ماه اقدام به اعتصاب غذا کرده است. 
خانواده این زندانی در ارومیه ساکن هستند و بارها خود و خانواده اش از قوه قضاییه و رئیس زندان جهت اعزام به بیمارستان و عمل جراحی پیگیری کرده ولی همچنان با ممانعت مسئولین روبرو بوده و پاسخی دریافت نکرده اند.مسئولین زندان با بی توجهی به بیماری حاد این زندانی ؛باعث حاد شدن وضعیت جسمی وی شده اند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر