۱۳۹۶ تیر ۲۱, چهارشنبه

اعدام حداقل شش زندانی در زندان رجایی شهر و سه زندانی در ارومیه و همدان

 #حقوق_بشر #ایران - اعدام حداقل شش زندانی در زندان رجایی شهر و سه زندانی در ارومیه و همدان 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛صبح امروز ۲۱ تیر ماه؛ شش نفر از ۱۳ زندانی که روز ۱۹ تیر ماه به قرنطینه زندان رجایی شهر جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند؛ اعدام شدند.
محمد همه وند؛ حمید اسلامی؛ محمد شیرزاد و مهرداد صاحبی افشار چهار تن از زندانیانی هستند که حکم اعدامشان اجرا شده است.
بر اساس همین گزارش اعدام یکی از زندانیان منتقل شده بنام نادر محمدی به تعویق افتاده است. از وضعیت دقیق ۶ زندانی  دیگر اطلاعی در دست نیست. اتهام زندانیان قتل و مواد مخدر اعلام شده بود.
حمید اسلامی یکی از زندانیان اعدام شده متاهل و دارای فرزند بود. وی به بیماری دیابت مبتلا بوده و در دوران زندان با سختیها و مشقات این بیماری در زندان روبرو بود. خانواده این زندانیان روز گذشته برای آخرین دیدار با آنها احضار شده بودند.
بر اساس خبرهای موثق از منابع مطلع؛ قرار است تا ماه محرم حکم تعداد ۱۱۷ تن از زندانیان محکوم به اعدام؛ در این زندان اجرا شود. به این زندانیان ۴۵ روز مهلت داده شده که از شاکیان خود رضایت بگیرند و الا بزودی حکم اعدامشان اجرا خواهد شد. 

بر اساس گزارش دیگری صبح امروز سه زندانی نیز در زندانهای ارومیه و همدان اعدام شدند.
یکی از اعدام شدگان برزو شیخی از بند دو روان درمانی زندان ارومیه؛ پیش از دستگیری استاد دانشگاه ارومیه بوده است. دو زندانی اعدام شده دیگر صمد عبدلی و فرد دیگری در زندان همدان اعدام شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#کرج #زندان #همدان #ارومیه #رجایی-شهر #محرم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر