۱۳۹۶ مرداد ۵, پنجشنبه

سومین روز تحصن و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به دستگیری همکاران خود

#حقوق_بشر #ایران -سومین روز تحصن و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به دستگیری همکاران خود


امروز ۵ مرداد ماه؛ کارگران نیشکر هفت تپه شهر شوش در سومین روز اعتصاب و تحصن بر خواست خود مبنی بر آزادی همکاران بازداشتی خود تاکید کردند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ از ساعت ۷ صبح امروز تعداد ۵۰۰ نفر از کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه در ادامه تحصن سه روزه خود در مقابل شرکت اقدام به تجمع کردند.
کارگران اعتصابی اعلام کردند که تا آزادی کارگران دستگیر شده به اعتصاب خود ادامه داده و بر سر کار نمی روند. 
 ظرف دو روز گذشته حداقل ۱۵ تن از کارگران دستگیر شده و تعدادی نیز تهدید به دستگیری شده اند. بنا به گفته قاضی دادستان قرار بود که ۱۵۰ تن از کارگران بازداشت شوند. اداره اطلاعات کارگران را شورشی خوانده و به خانواده ها اعلام کرده است که چون آنها جاده را بسته اند پس اتهام آنها سیاسی بوده و شورشی هستند. این در حالیست که کارگران فقط حق خود را می خواهند.
بر اساس گفته کارگران حقوق شش ماه آنها پرداخت نشده؛ حق بیمه پرداخت نمیشود؛ جیره لباس داده نمی شود؛ در ماه رمضان حواله مایحتاج ضروری داده شده است. اما این حواله کاغذ پاره ای بیش نیست ؛ تضمین اجرایی ندارد و کارگران مابازأ این حواله ها چیزی دریافت نکرده اند. شعار و حرف کارگران اینست که ما گرسنه ایم.

بر اساس گزارشها تا زمان تنظیم خبر تحصن کارگران ادامه داشته و اعلام کردند تا زمانی که همکاران زندانی آنها آزاد نشوند به تحصن خود ادامه  خواهند داد.
فیلم ضمیمه مربوط به روز دوم تحصن است

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
دستگیری #تحصن #اعتصاب #کارگران #نیشکر_هفت_تپه  #شوش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر