۱۳۹۶ تیر ۱۸, یکشنبه

مصاحبه کانون نه به زندان نه به اعدام با مادر زندانی سیاسی مجید اسدی

#حقوق_بشر #ایران - مصاحبه کانون نه به زندان نه به اعدام با مادر زندانی سیاسی مجید اسدی



 مادر زندانی سیاسی مجید اسدی که هم اکنون بصورت بلاتکلیف در زندان رجایی شهر محبوس است؛ با کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام مصاحبه ای داشته که توجه شما را به متن نوشتاری این مصاحبه جلب می کنیم.
آقای مجید اسدی روز سوم اسفند ۱۳۹۵  توسط مامورانی که نه حکمی نشان دادند و نه خود را معرفی کردند  در خانه‌اش در کرج برای بار دوم بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سلام می کنیم خدمت شما خانم اسدی از کانون حقوق بشری " نه به زندان - نه به اعدام "با شما صحبت می کنیم .  

لطفا ابتدا خودتون رو معرفی کنید و کمی هم در مورد فرزندتون مجید و تحصیلاتش برامون بگید و اينكه مجيد كارش چه بود و فرزند شما مجید در چه تاریخ و چه شرایطی دستگیر شد؟

خانم اسدی:
من مادر مجید اسدی هستم. مجید فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. از سال 90 تا 94 به اتهام فعالیت های دانشجویی در زندان اوین محبوس بود. و اخیرا در تاریخ 30 بهمن ماه سال گذشته مجددا در منزل بازداشت شد.پدر مجید سال گذشته عمل پیوند کبد انجام داده است که در حال حاضر دوران نقاهت را سپری می‌کند. پروسه درمان و پیوند نزدیک به 9 ماه طول کشید و طی این مدت مجید تا زمان بازداشتش در بهمن ماه گذشته تماما پیگیر وضعیت پزشکی پدرش بود. طی مدت پس از آزادی در سال 94 تا بازداشت اخیرش، مجید به کار ترجمه میپرداخت. به هنگام بازداشت متاسفانه افرادی که برای بازداشتش آمده بودند بسیار با خشونت عمل کردند تا جاییکه به پای پدر مجید که به تازگی عمل پیوند کبد را انجام داده بود آسیب رساندند.

پس از دستگیری تا امروز؛ فرزند شما در شرایطی قرار داشته و در کدام زندانها بوده است؟

خانم اسدی:
از زمان بازداشت تا اوایل خرداد ماه یعنی حدودا چهار ماه در زندان اوین بود که پس از آن به زندان رجایی شهر کرج فرستاده شد و در حال حاضر هم در این زندان به سر می‌برد. 

 الان وضعیت روحی و جسمی ایشون چطور هست؟ در حال حاضر در كدام زندان هستند ؟ آیا او را شکنجه روحي يا جسمي  کرده اند؟
خانم اسدی:
وضعیت روحی اش خوب است. اما در مورد وضعیت جسمی اش باید بگویم مجید در مدت 4 سالی که زندان بود؛ به عارضه التهاب ستون فقرات مبتلا شده و از زمان آزادی اش به دنبال درمان بیماری اش بود. او روزانه باید دارو مصرف کند. در غیر این صورت دچار درد شدید در ناحیه کمر و نیز شکم میشود. طی مدتی که در بازداشت بوده؛ به جز مدتی کوتاه خوشبختانه داروهایش به دستش رسیده و آنها را مصرف کرده است. البته طی مدتی که در انفرادی بود به دلیل فشاری که در شرایط انفرادی وجود دارد با اینکه دارو مصرف میکرد اما در اثر فشار روحی و روانی التهابش تشدید شده بود و احساس درد مداوم داشت. اما در حال حاضر که در بند عمومی به سر میبرد با مصرف داروها بیماریش تحت کنترل است. 

آیا به شما که خانواده این زندانی هستید؛ علت دستگیری و اتهام فرزندتان را اعلام کردند؟

خانم اسدی:
ما از اتهامش بی اطلاع هستیم چون هنوز دادگاه نرفته است و در این زمینه هم چیزی به ما نگفته اند و اتهامش را دقیقا نمیدانیم.

وضعیت پرونده فرزند شما الان در چه نقطه ای هست؟ آیا ایشون در روند بازجویی و بقیه مراحل به وکیل دسترسی داشته؟ 

خانم اسدی:
در حال حاضر منتظریم که پرونده به دادگاه ارسال شود چون مرحله تحقیقات تمام شده است. طی این مدت وکیل نداشته چون ظاهرا تا پرونده به دادگاه نرود امکان حضور وکیل در پرونده و دیدار با مجید وجود ندارد. 

خود شما به عنوان خانواده مجید اسدی با چه تهدیدات و فشارهایی روبرو بوده و هستید؟

خانم اسدی:
هنگام بازداشت مجید وسایلی را به همراه او از منزل برده اند که تعدادی از آنها متعلق به مجید بوده و مابقی مربوط به سایر اعضای خانواده است. در مراجعه به زندان توانستیم تعدادی از این وسایل را پس بگیریم اما همچنان برخی وسایل از جمله دسته چک پدرش تحویل نداده اند. 

پیام شما خانواده ای که فرزندتان را به این ترتیب از خانه دزدیده و برده اند؛ چیست؟ شما چه چیزی را برای فرزندتان خواستار هستید؟

خانم اسدی:
 ما امیدواریم هرچه زودتر وضعیت پرونده اش مشخص شود. و البته امیدواریم هر چه زودتر آزادی فرزندمان را ببینیم. 

ما هم ضمن تشکر از شما برای مصاحبه ای که با ما داشتید آرزوی آزادی فرزند شما و همه زندانیان سیاسی عقیدتی را داریم.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اوین  #بلاتکلیف 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر