۱۳۹۶ تیر ۱۲, دوشنبه

آخرین وضعیت بازداشت شدگان معترض به وضعیت سیامک میرزایی در قلعه بابک


  #حقوق_بشر #ایران - آخرین وضعیت بازداشت شدگان معترض به وضعیت سیامک میرزایی در قلعه بابک 



روز ۹ تیر ماه تعدادی از هموطنان آذربایجانی در مراسم سالروز تولد بابک خرم‌دین تجمعی در قلعه بابک داشتند.در این تجمع فعالین آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی از آقای سیامک میرزایی زندانی سیاسی آذربایجانی حمایت کردند. این تجمع با حضور و تهدید نیروهای امنیتی و لباس شخصی همراه بود و درنهایت به دستگیری تعدادی از فعالین آذربایجانی از جمله یک کودک ۱۱ ساله انجامید. بازداشتها با ضرب و شتم همراه بود .
بر اساس اخبار و گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ تعدادی از بازداشت شدگان به قید کفالت آزاد شده و تعدادی نیز در زندانهای اهر و تبریز محبوس هستند. رحیم زارعی؛ رحیم نوروزی؛ حامد وراجی در زندان شهرستان اهر و آقایان مرتضی پروین؛ اکبر جهانگیری و میلاد اکبری در اداره اطلاعات تبریز نگه داری می شوند. میلاد اکبری ۶ بعد از ظهر دیروز از زندان اهر به زندان اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.

لازم به ذکر است که آقای میلاد اکبری دیروز حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر از زندان اهر به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است .
صبح روز گذشته یازدهم تیر ماه؛ پس از دو روز بازداشت مرتضی پروین طی تماسی تلفنی که با برادر خود آقای مصطفی پروین داشت؛ از نگهداری خود در اداره اطلاعات تبریز خبر داد.  مرتضی پروین به برادر خود گفت : در اینجا شکنجه شده ایم و پس از گفتن این جمله تلفن قطع شد.
گفتنی است که زندانی سیاسی آذربایجانی سیامک میرزایی با انتشار نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده است که به دلیل کارشکنی‌های مکرر صورت‌ گرفته در روند رسیدگی به پرونده خود تا زمان تخفیف و تعدیل قرار وثیقه صادره ، همچنین تکمیل نواقص پرونده جهت برگزاری دادگاه تجدید نظر از شنبه ۲۷ خرداد ۹۶ دست به اعتصاب غذا خواهد زد و از آن تاریخ در اعتصاب غذاست. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#دستگیری #آذربایجانی #اهر #تبریز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر