۱۳۹۶ تیر ۳۰, جمعه

مراسم شب هفت اصغر نحوی پور در بهشت زهرا

#حقوق_بشر #ایران -مراسم شب هفت اصغر نحوی پور در بهشت زهرا





عصر امروز جمعه ۳۰ تیرماه ۹۶ مراسم گرامیداشت یاد پهلوان اصغر نحوی پور در بهشت زهرا قطعه ۳۱۰ برگزار شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در این مراسم علاوه بر خانواده وی؛ جمعی از دوستان و آشنایان و ورزشکاران نیز بر سر مزار وی حضور یافتند.
مزار وی توسط دوستانش گلباران شد. در این مراسم دوستان اصغر نحوی پور ضمن سخنانی نسبت به جنایت صورت گرفته در مترو و کشتن بی دلیل اصغر توسط ماموران نیروی انتظامی٬ اعتراض کردند.
افرادی که در مزار اصغر حضور داشتند؛ از بی تابی خانواده وی که امام حسین و حضرت علی را از ظلم و ستم حاکمان ایران به یاری می طلبیدند بشدت متاثر شده بودند.
گفته می شود بر بالای مزار وی نوشته ای به چشم می خورد که نوشته شده :السلام علیک یا حسین مظلوم
شایان ذکر است که اصغر نحوی پور در روز ۲۵ تیر ماه ۹۶ هنگامی که شاهد توهین یک آخوند به چند دختر جوان در مترو بود؛‌ به دفاع از آنها برخاسته و با وی درگیر می شود که بلافاصله ماموران نیروی انتظامی وی را به گلوله می بندند.
اصغر نحوی پور؛ عضو زورخانه شهرری بود و پس از کشتنش زورخانه این محل را نیز به مدت یک ماه بسته‌اند.
نیروهای حکومتی به خانواده این جوان اجازه ندادند او را در محل زندگیش تشییع کنند و بنرهای برگزاری مراسم تشییع و تدفین او را نیز پاره کردند. آنها همچنین خانواده اصغر را تهدید کردند که اجازه اینکه بر سر مزار وی حرفی بزنند و یا گریه و زاری سر بدهند؛ را هم ندارند و آنها را از هر گونه اعتراض و افشاگری و حتی سخن گفتن و گریستن بر سر مزار فرزندشان بر حذر داشته‌اند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution
#گرامیداشت #بهشت_زهرا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر