۱۳۹۶ تیر ۲۳, جمعه

دیدار هیئت خارجی از اوین یک نمایش سیاسی برای تبلیغ

#حقوق_بشر #ایران - گزارش ایندیپندنت از دیدار هیأت خارجی تنها از لوکس‌ترین بخش زندان اوین


نشریه ایندیپندیت مقاله ای از بازدید هفته گذشته هیئت خارجی از زندان اوین منتشر کرد. 
بر اساس این مقاله به نقل از محقق سازمان عفو بین الملل، ایران هفته گذشته از یک هیأت دیپلماتیک خارجی متشکل از ۴۵ نماینده از اروپا، آسیا، آفریقا، و آمریکای جنوبی دعوت به دیدار از بخش هایی از زندان اوین در تهران کرد.
هیأت خارجی تنها از بخش هایی از ساختمان های شماره ۴ و ۷ اولین دیدار کردند که محل نگهداری زندانیان دارای تمکن مالی و متهم به جرایم مالی است، بخش هایی که با هزینه خود این زندانیان توسعه و بهبود یافته تا شرایط بهتری برای آنها فراهم سازد. 
آرایشگاه، ورزشگاه، کتابخانه، و رستوران هایی که این هیأت از آنها دیدار کرده اند تنها در دسترس زندانیان ساختمان شماره ۷ اوین است.اما بنا به تحقیقاتی که ایندیپندنت به آن اشاره دارد، شرایط بیشتر بخشهای اوین غیرانسانی و آلوده است. ازدیاد جمعیت، محدودیت دسترسی به آب گرم، عدم تهویه مناسب هوا، و رخنه سوسک و موش در زندان از جمله معضلات بیشتر بخش های زندان اوین محسوب می شود که از دید هیأت خارجی پنهان مانده است.
از سوی دیگر، در دیدار هفته گذشته، ورود هیأت دیپلماتیک خارجی به بخش هایی از زندان اوین که تحت کنترل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران قرار دارد منع شده بود، بخش هایی که در آن زندانی ها زمان طولانی در سلول انفرادی بسر برده و تحت شکنجه قرار می گیرند. دیدار هیأت خارجی از زندان اوین تنها یک نمایش سیاسی به منظور تبلیغات برای رژیم بوده است که در آن از دیپلمات های خارجی استفاده شده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اوین #بازدید #عفو بین_الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر