۱۳۹۶ تیر ۳۱, شنبه

نگرانی از موج اعدامها در ایران در گزارش سالانه انگلستان

    #حقوق_بشر #ایران -درخواست اجازه ورود خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران



وزارت خارجه انگلستان در گزارش سالیانه خود در مورد حقوق بشر و دموکراسی در سال 2016 از موج اعدامها در ایران و سرکوب اقلیتهای مذهبی و نقض آزادی بیان ابراز نگرانی کرد. آنها همچنین در گزارش خود خواهان این شدند که ایران به خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر جدید سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در ایران اجازه بدهد که به ایران وارد شده و از زندانها بازددید کند.
در این گزارش وزارت خارجه انگلستان چنین آمده است که زمینه هایی که نگرانی زیادی نسبت به آنها وجود دارد یکی استفاده مکرر از مجازات اعدام بوده و دیگری  نقض آزادی مذهبی و آزادی بیان بوده است. گرچه همه اعدامها علنی نبوده اند بنا به تخمین ها تنها طی سال 2016بیش از 530نفر اعدام شدند.
 ایران همچنان به استفاده از مجازات اعدام علیه نوجوانان ادامه داده است.
  اقلیتهای مذهبی در ایران با محدودیتها مواجهند و کماکان از تبعیض در اجرای مسالمت آمیز آئین اعتقادیشان رنج می برند.
  مقامهای ایران به تلاشها برای محدود ساختن آزادی شهروندان در فضای سایبری ادامه داده اند.

در ادامه این گزارش آمده است ما در سال 2016قویا از تمدید دستور کار گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل حمایت کردیم. در دسامبر ما از تصویب قطعنامه حقوق بشر مجمع عمومی در مورد ایران استقبال کردیم.انگلستان برای حمایت جهانی از این قطعنامه بشدت تلاش کرد و این قطعنامه با شمار افزوده یی از آرای مثبت تصویب شد. ما بخصوص بدنبال کار با عاصمه جهانگیر گزارشگر جدید سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در ایران هستیم و از ایران می خواهیم که به او اجازه ورود به ایران را بدهد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعدام #وزارت_خارجه_انگلستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر