۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

تداوم اعتصاب غذای خالد و رسول حردانی

ا#حقوق_بشر #ایران - تداوم اعتصاب غذای خالد و رسول حردانی 



بهداری زندان شرط درمان را شکستن اعتصاب غذا گذاشت.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ پس از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی خالد و رسول حردانی در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر و وخامت حال این زندانیان مسئولین بهداری این زندان از درمان زندانیان در حال اعتصاب غذا سر باز می زنند.

ساعت ۴ بامداد امروز دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶؛ وضعیت جسمی خالد حردانی وخیم گزارش شد و سپس به همراه همبندیانش به بهداری زندان که فاقد امکانات اولیه پزشکی است؛ انتقال داده شد. 
پزشک کشیک زندان از درمان این زندانی سیاسی امتناع کرد و گفت در صورت شکستن اعتصاب من ایشان را درمان می کنم . خالد حردانی در نهایت با درد شدید دوباره به بند ارجاع شد. 

ساعت ۹ صبح رسول حردانی دیگر اعتصابی نیز با وضعیت وخیم جسمی توسط همبندیانش به بهداری زندان اعزام شد. ولی به او نیز گفته شد در صورت فک اعتصاب غذا درمان شما صورت می گیرد. 
این در حالی است که وضعیت جسمی این زندانی سیاسی پس از ۳۵ روز اعتصاب غذا (از سه روز پیش اعتصاب خشک کرده است) وخیم گزارش می شود و جان او در خطر جدی قرار دارد. 
رسول حردانی به بیماری ام اس مبتلا بوده و پرونده پزشکی وی در پزشک قانونی زندان است. اما ظاهرا به دستور دادستان تهران جلوی تمام خدمات پزشکی او و هم پرونده ای هایش گرفته شده است. 
رسول حردانی طبق قانون پس از گذراندن ۱۵ سال زندان می بایست در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ آزاد می شد.

خالد حردانی نیز از تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ به علت عدم آزادی رسول حردانی و دیگر اعضای پرونده و در اعتراض به تداوم شکنجه های روحی و روانی و فیزیکی در اعتصاب غذا بوده و گفته است تا آزادی این عزیزان از زندان غیرقانونی؛ همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد. 

لازم به یادآوری است که خالد حردانی از درمان و مرخصی استعلاجی در این مدت 5050 روز گذشته محروم بوده و گفته است:
 "یک جایی و یک مکانی باید به دیکتاتوری آخوندی نه گفت این رسالت تاریخی تمام زندانیان سیاسی در 38 سال گذشته بوده و هزاران هزار زندانی برای نه به اعدام و نه به شکنجه و نه به زندان جان باخته اند و این نه بزرگ به ولایت فقیه دیکتاتور ایران است که مسئول رنج و اعدام و شکنجه تمام مخالفین در 38 ساله گذشته بوده است.".

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #آب #زندان #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر