۱۳۹۶ مرداد ۱, یکشنبه

اعتصاب غذای زندانی محکوم به اعدام و شکنجه شده

#حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای زندانی محکوم به اعدام 



محسن رضایی، فرزند احمد متولد ۱۳۶۳ متهم به قتل از تاریخ ۲۶ تیرماه در زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از هرانا محسن رضایی محکوم به اعدام بوده و از سال ۸۹ در زندان است. خواسته وی رسیدگی مجدد به پرونده اش در شعبه موازی است. این زندانی که مدعی است شکنجه های زیادی از جمله کشیدن ناخن پا و شکسن دنده هایش را تحمل کرده حکم صادره برای این پرونده را مستدل نمی داند.

وی می گوید:
 ۸ساله که بیگناه در زندانم یکسال تو انفرادی نگهم داشتند تا از دنیای بیرون بیخبر باشم و شواهد کذب و دروغین رو در کنار هم چیدند و منو گناهکار جلوه دادند و شهادتهایی توی پرونده هستش که اصلا شاهدی براش وجود نداره ولی باسم شاهدین خیالی مدرک سازی کردند ودر نهایت حکم قصاص دادند. ۸ساله که میخوام شاهدینرو ببینم (اخه کجای قانون هست که شاهد بدونه حضور فیزیکی در دادگاه شهادتش مورد قبول گردد) شاید چنین شاهدینی اصلا وجود نداشته باشد و ساختگیست چون اصلا حضور ندارند.

 بر اساس گفته این زندانی وی برای اخذ اقاریر اجباری در دوره بازداشت توسط نیروی انتظامی شکنجه شده است، در توصیف شکنجه هایش می گوید: 
در یکسالی که در اگاهی بودم بسیار شکنجه شدم، کشیدن ناخن شست پایم که عفونت شدید کرد چون در انفرادی بودم و یکی از  دنده هام  شکست زیر شکنجه که مدت زیادی تنفس برایم بسیار مشکل بود و بسیار سختی کشیدم بخیه هایی در دهانم بابت جراحی لثه که چندروز قبل از این اتفاقات انجام شده بود و بخیه ها مانده بود بدون رسیدگی به بخیه ها یکسال ماند و صورتم بسیار ورم کرده بود واصلا هرچه میگفتم که این بخیه ها باید کشیده شود اصلا ترتیب اثر ندادند که خودم با قاشق پلاستیکی بعد از یکسال به زحمت کشیدمشان که عفونت شدیدی کرده بود.
 بعد از دادگاه اولم سکته کردم و یکسال بعد دومین سکته رو زدم که سه ماه نابینا بودم وحرکت نداشتم و بعد مشکلات کبد بهم روی آورد و بعد معده و روده و در تاریخ ۹۶/۴/۲۹سکته سوم که الان وضعیت خوبی ندارم.

محسن رضایی با ادعای اعمال نفوذ در پرونده، شکنجه های اعمال شده و تضییع حقوق خود از ۲۶ تیرماه علیرغم وضعیت سلامتی بسیار نامناسب دست به اعتصاب غذا زده است و برای رسیدگی به پرونده اش در شعبه ای دیگر که بیم تبانی و نفوذ نباشد پافشاری می کند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution
#زندان #اعدام #اعتصاب غذا #رجایی_شهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر