۱۳۹۶ تیر ۲۶, دوشنبه

اعدام هفت زندانی در اصفهان ؛ایرانشهر؛ زاهدان و چابهار

#حقوق_بشر #ایران -اعدام هفت زندانی در اصفهان ؛ایرانشهر؛ زاهدان و چابهار



روز گذشته ۲۵ و امروز ۲۶ تیر ماه؛ هفت زندانی در زندانهای اصفهان ؛ایرانشهر؛ زاهدان و چابهار اعدام شدند.
بر اساس گزارشهای دریافتی؛ صبح امروز ۲۶ تیر ماه؛ سه زندانی به نامهای سعید برقمی؛ حسین دادگر و یک زندانی دیگر که هویت وی بدست نیامده است؛ در اصفهان اعدام شدند. دو تن از زندانیان اصفهانی از متهمین مواد مخدر و زندانی دیگر به اتهام اقدام مسلحانه به اعدام محکوم شده بودند. 
مرتضی دیارگر متولد ۱۳۶۶ در زاهدان از هموطنان بلوچ بود که در اصفهان زندگی می کرد. زندانی دیگر سعید برقمی ساکن اصفهان بود. خانواده سعید برقمی تلاش زیادی برای لغو حکم اعدام فرزند خود کرده بود و از خانواده های فعال برای لغو اعدام بودند. 
لازم به یادآوری است که زندانی دیگر که در روز انتقال ۲۴ تیر ماه دست به خودزنی برای به تعویق انداختن اعدام خود کرده بود.

همچنین در بامداد روز گذشته یکشنبه ۲۵ تیرماه، دو زندانی با اتهام قتل در زندان مرکزی زاهدان و یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی ایرانشهر، به دار آویخته شدند.
اعدام‌شدگان زندان مرکزی زاهدان، یوسف بزرگ‌زاده و ابراهیم دامن با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند.یوسف بزرگ‌زاده، ۴۶ ساله از یازده سال پیش و ابراهیم دامنی از شش سال پیش، به اتهام قتل در زندان مرکزی زاهدان محبوس بودند.
 زندانی اعدام شده در زندان مرکزی زاهدان، عبدالجلیل شهلی احراز شده که از ۷ سال پیش با اتهامات مربوط به مواد مخدر در این زندان به سر می‌برد.

بر اساس گزارشهای دیگر؛ روز ۲۵ تیرماه ۹۶، حکم اعدام، یک زندانی بنام آخرداد حملی فرزند جیهند که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان چابهار به اجرا در آمد.وی اهل پیشین سرباز است که مدت ۸ سال بود در زندان چابهار نگهداری می‌شد. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعدام #زاهدان  #چابهار  #زاهدان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر