۱۳۹۶ تیر ۲۴, شنبه

اذیت و آزار زندانیان اردبیل و انتقال تنبیهی صابر ملک رئیسی

#حقوق_بشر #ایران - اذیت و آزار زندانیان اردبیل و انتقال تنبیهی صابر ملک رئیسی 



زندانی سیاسی صابر ملک رئيسی پس از دو روز بازگشت از زندان اوین برای تنبیه به بند جوانان این زندان فرستاده شد. 
بر اساس گزارشهای دریافتی کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز گذشته ۲۳ تیر ماه؛ رئیس کل حفاظت زندانهای استان مختاری با مراجعه به بند  زندانیان سیاسی اقدام به تکه پرانی و جدل با زندانیان سیاسی کرد.صابر ملک رئیسی از وی پیگیری وسایل شخصی دزدیده شده اش هنگام انتقال به زندان اوین را کرد. اما  با این پاسخ که این پیگیری به تو ربطی ندارد و با جوسازی وی را به صورت تنبیهی به بند جوانان منتقل کرده و وی را از زندانیان سیاسی دیگر جدا کردند. 

هنگام انتقال صابر ملک رئیسی به زندان اوین در تهران وسایل شخصی وی از قبیل دفاتر شخصی؛ اوراق دست نویس؛ دفتر تلفن و ...توسط مسئولین زندان برداشته شده و به وی بازگردانده نشد. صابر ملک رئیسی یکی از جوانترین زندانیان سیاسی ایران است که به ۱۷ سال زندان و تبعید محکوم شده است. وی در فروردین سال جاری به بند ۲۰۹ اوین منتقل و چند روز پیش به زندان اردبیل برگردانده شد.

محمد صابر ملک رئیسی سال گذشته بعد از یک اعتصاب غذای ۲۰ روزه، در دو رنجنامه خطاب به خانم اسما جهانگیر با عنواین از تخت شکنجه ای به نام معجزه تا تهدید به اعدام و شبها تا صبح بازجویی همراه با شکنجه میشدم از شرح مظالم بر خود رفته گفته بود و از این کارشناس سازمان ملل خواستار رسیدگی به وضعیت خود و سایر زندانیان عقیدتی در ایران شده بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #تبعید #تنبیه #اردبیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر