۱۳۹۶ مرداد ۴, چهارشنبه

زجر دادن یک زندانی بعد از هفده سال زندان در زندان مرکزی زاهدان

#حقوق_بشر #ایران -زجر دادن یک زندانی بعد از هفده سال زندان در زندان مرکزی زاهدان 



 فایق شعفی فرزند مهاباد 54 ساله هم اکنون  هفده سال است که به جرم مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان محبوس است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ خانواده فایق شعفی بدلیل مشکلات زندان و طولانی بودن حبس وی از هم  پاشیده است. وی اواخر تیرماه در زندان مرکزی زاهدان با عنوان رای باز ‌(مرخصی های دوره ای)برای مرخصی به بیرون از زندان رفته بود که هفته گذشته به وی گفته شده خودش را به اجرای احکام زندان معرفی نماید. 
در مراجعه به اجرای احکام زندان زاهدان به وی گفته شده است که بایستی خودش را به زندان قزلحصار کرج معرفی کند! او از این وضعیت بشدت نگران شده و گفته من کسی را در آنجا ندارم ضمن اینکه برای اینکه بخواهم از حقوق قانونی خود با عنوان رای باز به مرخصی بروم میبایستی سند دو میلیارد تومانی بعنوان وثیقه بگذارم و من اصلا چنین توانی ندارم و میبایستی تمام عمرم را در زندان بمانم. 
وی در مراجعاتش به نزد یکی از مسئولین زندان بنام خسروی به نتیجه ای نرسیده است.
 هم اکنون این زندانی از روز یکشنبه اول مرداد در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان محبوس است. این در حالی است که بطور قانونی وی هم اکنون می بایستی در مرخصی 28 روزه در بیرون باشد ولی در مراجعاتش برای پیگیری موضوع انتقال؛ وی را مجددا بازداشت و به قرنطینه زندان منتقل کرده اند. بر اساس گفته نزدیکان این زندانی مسئولین زندان زاهدان در دشمنی و لجاجت با این زندانی 54  ساله میخواهند بطور تنبیهی بعد از 17 سال حبس وی را آواره زندان قزلحصار کرج نماید.  

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
زاهدان #قزلحصار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر