۱۳۹۶ مرداد ۴, چهارشنبه

ممنوع الملاقات کردن ناگهانی حمید بابایی به مدت یک ماه

#حقوق_بشر #ایران - ممنوع الملاقات کردن ناگهانی حمید بابایی به مدت یک ماه



پس از مراجعه خانم کبری پارساجو به زندان رجایی شهر؛مسئولین ملاقات به وی اجازه ملاقات با همسرش حمید بابایی را ندادند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس یادداشت منتشر شده در فیس خانم پارساجو؛ صبح امروز ۴ مرداد خانم کبری پارساجو پس از مراجعه به زندان رجایی شهر برای ملاقات هفتگی کابینی با همسرش مطلع شد که مسئولین زندان حمید بابایی را به مدت یک ماه ممنوع الملاقات کردند. پس از اصرار فراوان و پیگیری به وی گفته شد که همسرش به دلیل تخلف ممنوع الملاقات است.
حمید بابایی یکی از نخبه های علمی و دانشجوی دکترای فایننس (امور مالی) در دانشگاه لیژ بلژیک، پس از ورود به ایران، احضار، بازداشت و در دادگاه ۱۰ دقیقه‌ای قاضی صلواتی به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام جاسوسی و ارتباط با دولت متخاصم، محکوم شد.

همسر آقای بابایی؛ خانم پارساجو شرح ماجرا را چنین نوشته است:

امروز طبق معمول هر چهارشنبه من برای ملاقات کابینی به زندان مراجعه کردم ولی مطلع شدم که ممنوع الملاقاتیم به مدت یک ماه! بعد از اصرار فراوان بهم گفتن که به علت تخلف ممنوع الملاقاتید هرچی اصرار کردم که من از شهرستان میام و یک روز از کارم مرخصی میگیرم و با زحمت به اینجا میرسم کسی توجه ای نمیکرد. البته این بار اول نیست که به صورت خودسرانه ما را ممنوع الملاقات میکنند آن هم ملاقات کابینی! با دادستانی تماس گرفتم نماینده دادستان حضور نداشت و منشی دادستان از جریان بی اطلاع بود و گفت زندان بدون هماهنگی ایشون رو ممنوع الملاقات کرده!!!! به ما اجازه ملاقات ندادند به همین سادگی
از آن طرف حمید دلواپس و نگران مدام از مسولین ملاقات میپرسه چرا من رو برای ملاقات صدا نمیزنید و در پاسخ بهش میگن هنوز خانواده ات نیومدن هر وقت اومدن صدات میکنیم. وقت ملاقات که تمام شده بود حمید موبایلی دست و پا کرد و با صدای لرزانش نگران سلامتی من در جاده خطرناکی بود که ۵ سال است خودم را به آن سپرده ام...
وقتی ماجرا را برایش تعریف کردم اصلا در جریان چیزی نبود و فقط بهش گفته بودند کسی برای ملاقاتت نیامده برگرد بند!

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
زندان #رجایی_شهر #ممنوع_الملاقات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر