۱۳۹۶ مرداد ۴, چهارشنبه

شورشی نامیدن کارگران بازداشتی توسط اطلاعات

#حقوق_بشر #ایران -دستگیری تعدادی از کارگران معترض نیشکر هفت تپه در شوش




بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ شب گذشته ۳ مرداد ماه؛ مامورین اطلاعات با یورش به منزلهای شخصی کارگران حداقل ۱۵ تن از آنان را دستگیر و به محل نامعلوم منتقل کردند. 
خانواده های کارگران بازداشت شده با مراجعه به اداره اطلاعات خواهان آزادی کارگران شدند. اما مامورین اطلاعات به جای پاسخگویی به خانواده ها گفتند که آنها شورشی بوده و باید مجازات شوند.
اسامی بعضی از این بازداشت شدگان یعگوب طرفی؛ رستم دیلمی؛ احمد کثیر، بهزاد نظری، سیدهادی تفاح، عبدالرضا سرخه، حمید عبدالله زاده و دو نفر دیگر می باشد.
همچنین اسامی پنج کارگری که صبح امروز در محل کارخانه بازداشت شدند به شرح زیر است: 1- رحیم چنانه 2- کاظم چنانی 3- یاسر حمیدی 4- احمد مرادی 5- یابر هویزه
 لیست کارگرانی که قرار بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شوند 31 نفر بوده است. یگیری خانواده های آنان در مورد محل نگهداری عزیزانشان به جائی نرسیده است.
صبح امروز کارگران بازداشتی توسط قاضی سرخه بازجویی شدند و علیرغم خواست خانواده ها، با آزادی آنها با قرار وثیقه موافقت نشد.
دستگیری کارگران معترض نیشکر هفت تپه در حالی در دستور کار نیروهای امنیتی قرار دارد که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه همچنان در اعتصاب هستند و یکی از خواستهای مهم آنان آزادی فوری وبی قید و شرط همکارانشان است.
لازم به یادآوری است که روز گذشته ۳ مرداد ماه؛ حدود ۱۰۰۰ تن از کارگران نیشکر هفت تپه در شوش در اعتراض به عدم پرداخت شش ماه حقوق اقدام به تجمع اعتراضی و بستن جاده اهواز اندیمشک کردند. نیروی انتظامی به قصد متفرق کردن کارگران؛ به تجمع کنندگان حمله کرده و اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد. اما کارگران مقاومت کرده و به تجمع خود تا ساعت سه بعد از ظهر ادامه دادند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
شوش #دستگیری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر