۱۳۹۶ تیر ۲۰, سه‌شنبه

آنچه بر مهدی فراحی شاندیز در این دو ماهه گذشت

#حقوق_بشر #ایران - خلاصه ای از وضعیت اسفبار زندان مرکزی کرج(ندامتگاه کرج)



شرح مختصری از زمان انتقال تا زمان حال از وضعیت زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز به نقل از یکی از منابع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام رسیده که توجه شما را به آن جلب می کنیم.
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز هم اکنون در زندان مرکزی کرج(ندامتگاه کرج) محبوس است.این زندانی سیاسی به علت جمعیت بالا روزانه تنها قادر به ۵ دقیقه تماس با خانواده است.

آقای فراحی در ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ از رجایی شهر به زندان چوبیندر قزوین فرستاده شد. به او اجازه ندادند که هیچ وسیله ای  با خود همراه ببرد و بصورت ناگهانی؛ با خشونت و همراه با ضرب و شتم منتقل شد. وی حتی اجازه نداشت که چند تکه لباس با خود بردارد. 
در قزوین بعد از تحویل او به کلانتری ۱۳ وی را پیش قاضی کشیک بردند. در کلانتری پس از پاره کردن عکس خامنه ای و شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه مورد غضب واقع شد و با تحویل وی به زندان چوبیندر و تکرار همان کارها به انفرادی فرستاده شد.
 بعد از ده روز آقای فراحی به کرج پس فرستاده شد و یک شب در کلانتری ۱۱ کرج بسر برد و فردای آن روز پیش فردی به نام شهروی قاضی شعبه ۷ اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج فرستاده شد. 
هنگامیکه مهدی فراحی شاندیز در برابر شهروی از حکومت دیکتاتوری انتقاد کرد و آن را حکومت شیطانی نامید؛ شهروی او را به زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) فرستاد. 
آقای مهدی فراحی هنگامیکه در ۱۹ تیر ۹۶؛ بریف قضایی خود را دید متوجه شد سه و نیم سال دیگر به محکومیتهای گذشته وی اضافه شده و با اقدامات شهروی بایستی تا ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ در زندان به سر ببرد. مقامات قضایی کرج حتی حکم را به صورت رسمی به وی ابلاغ نکرده اند تا بتواند اعتراض کند. 

در رابطه با شرایط اسفبار این زندان که آقای مهدی فراحی در آن محبوس است؛ کمابیش با زندانهای دیگر مثل اوین؛ رجایی شهر؛ چوبیندر قزوین و بویین زهرا مشابه می باشد. شلوغی و نبودن فضای کافی باعث عصبی شدن زندانیان و درگیری با یکدیگر می شود. 

بر اساس گزارش این منبع مطلع؛ زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز پس از گذشت دو روز که در سالن ۷ ندامتگاه کرج محبوس بود؛ مجددا عکس خامنه ای را پاره کرد و شعار مرگ بر خامنه ای داده و در اول تیر ماه به انفرادی رفت. البته در این سلول انفرادی به علت شلوغی و جمعیت زیاد زندانیان ؛ زندانبانان مجبور بودند در این سلول تا ۶ نفر را جای دهند. مسئولین انفرادی به شدت زندانیان را می زدند و به خواسته های به حق آنها گوش نمی دادند. 
یکی از زندانیان به نام حسین جهانگشت فرزند یونس فقط به خاطر اینکه می گفت به من فحش ندهید بسیار شکنجه می شد. در ندامتگاه کرج اعتراض و حرف زندانیان به گوش کسی نمی رسد و سرکوب شدید حکمفرماست. آب را قطع می کنند و سیستم سرمایش را روشن نمی کنند. 
زندانیان در گرما هلاک می شوند. کمیت و کیفیت غذا در حد صفر است و زندانیان برای رفع سوءتغذیه باید که از جیب خود از فروشگاه خرید کنند. افرادی که پول ندارند انواع بیماریهای عفونی را می گیرند. نوبت دیدار با پزشک عمومی برای هر زندانی ماهی یکبار است و برای درمان بعضی از زندانیان پول مطالبه می کنند تا به بیمارستان بیرون زندان اعزام شوند و اگر کسی پول نداشته باشد با خطر مرگ روبروست. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#کرج #زندان #قزوین #چوبیندر 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر