۱۳۹۶ مرداد ۱, یکشنبه

امین افشارنادری و ابراهیم فیروزی دو زندانی مسیحی در اعتصاب غذا

#حقوق_بشر #ایران - دو زندانی مسیحی در حال اعتصاب غذا در کرج و تهران




امین افشارنادری و ابراهیم فیروزی در زندانهای اوین و رجایی شهر در حال اعتصاب غذا هستند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ آقای ابراهیم فیروزی زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر؛امروز اول مرداد ماه؛ ششمین روز از اعتصاب غذای ده روزه خود را می گذراند. آقای فیروزی از روز ۲۶ تیرماه؛ با اعلام قبلی اقدام به یک اعتصاب غذای ده روزه در اعتراض به بدرفتاری مسئولین قضایی با نوکیشان مسیحی و مخالفت با در اختیار داشتن کتابهای مذهبی خود و صدور احکام ناعادلانه و سنگین علیه نوکیشان مسیحی کرده است.
آقای ابراهیم فیروزی روز ۲۵ تیر ماه در نامه ای از داخل زندان اعلام کرد که در حمایت از خواسته های همبندیان هم کیش خود اعتصاب غذا می کند و اضافه کرد:
حکومت ایران، مسیحی بودن یا نبودن افراد را تعیین یا تأیید نمیکند و این موضوع صرفا در اختیار و صلاحیت کلیسا می باشد. 

همچنین آقای امین افشار نادری از زندانیان مسیحی پس از بازدید سفرای خارجی از زندان اوین و پنهان کردن زندانیان در اعتراض به این امر و اعتراض به وضعیت پرونده خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است. این زندانی عقیدتی عنوان داشته که تا زمانی که دادگاهی عادلانه و منصفانه از سوی مسئولین قضایی برای وی برگزار نگردد و اقدامی برای کاستن مقدار وثیقه تعیین‌شده برای او صورت نگیرد، از اعتصاب غذا دست نخواهد کشید.
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در ماه جاری برای امین افشار نادری حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صادر کرده است.وی با اتهام اقدام علیه امنیت ملی به‌واسطه تشکیل کلیسا به ده سال حبس، و به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده است.
آقای افشار نادری پس از ۱۹ روز اعتصاب وضعیت جسمی نامساعدی دارد و با ضعف شدید؛ افت فشار خون و کاهش وزن روبرو است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعتصاب_غذا #نوکیش_مسیحی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر