۱۳۹۶ تیر ۱۵, پنجشنبه

جابجایی و جلوگیری از دیدار زندانیان سیاسی با سفرای بازدید کننده از اوین

#حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای امین افشار نادری بدنبال ممانعت از دیدار با بازدیدکنندگان



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز گذشته ۱۴ تیر ماه؛ پیش از آغاز بازدید ۴۵ نفر از سفرای کشورهای خارجی از زندان اوین، مسئولین این زندان اقدام به خارج کردن زندانیان سیاسی و امنیتی از بندهای مورد بازدید کردند.
مسئولین بند چهار زندان اوین پیش‌ از این بازدید برای جلوگیری از ارتباط زندانیان سیاسی-عقیدتی با آنها، آنان را از بند خارج و امین افشار نادری و تعداد دیگری از این دسته زندانیان را به دادسرا منتقل کردند.
رضا ملک، امین افشار نادری و هادی عسگری، زندانیان سیاسی-عقیدتی، نیز از بند چهار اوین به دادسرا منتقل شدند.
کارن وفاداری، احمدرضا جلالی و علی کبریت ساز توکلی، زندانیان دو تابعیتی نیز به بندهای دو-الف و ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شدند.این زندانیان سیاسی-عقیدتی و امنیتی ساعت یک بعدازظهر به بند چهار زندان بازگردانده شدند.
همچنین تعدادی از زندانیان شناخته‌شده با اتهامات مالی، از جمله فیروز ریخته‌گران، برادران روز چنگ و حسین هدایتی به اندرزگاه شش منتقل و از ارتباطشان با بازدیدکنندگان جلوگیری شده است.
امین افشار نادری، نوکیش مسیحی محبوس در بند چهار زندان اوین، در اعتراض به ممانعت مسئولین زندان از ملاقات زندانیان سیاسی-امنیتی با آنان، از روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه اعلام اعتصاب غذا کرده است.وی اخیراً از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

لازم به توضیح است که از هفته گذشته مسئولین اقدام به رنگ آمیزی دیوار های تخریب شده زندان و تمیزکاری سلول ها کرده اند تا جلوه بهتری برای این نمایندگان بین‌المللی داشته باشد.

زندان اوین در منطقهٔ سعادت‌آباد تهران یکی از معروف‌ترین زندان‌های ایران است. این زندان در دهه شصت و تابستان ۶۷ محل قتل عام و اعدامهای جمعی زندانیان سیاسی عقیدتی بوده و بسیار بدنام است. پس از اعتراض‌های گسترده در سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ بسیاری از جوانان مخالف حکومت به این زندان منتقل شدند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اوین #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر