۱۳۹۶ تیر ۱۴, چهارشنبه

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: زندانی سیاسی در ایران نداریم

#حقوق_بشر #ایران -  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: زندانی سیاسی در ایران نداریم



در حالیکه روحانی رییس جمهور کنونی حدود دو ماه پیش در صحبتهای تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری و بر علیه رقیب انتخاباتی اش رییسی از عاملین قتل عام سال ۶۷ از ۲۸ سال شکنجه و اعدام در ایران صحبت کرد؛ حال دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اعلام می کند که زندانی سیاسی در ایران ندارند و بدرفتاری در زندانها را جفا در حق حکومت می داند.
روز گذشته در مصاحبه ای جواد لاریجانی در خصوص بدرفتاری با زندانیان سیاسی با اشاره به اینکه زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین ، فعالیت سیاسی کرده باشد گفت :
 براساس این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد.زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین ، فعالیت سیاسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته اند. براساس این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد.
وی افزود:
 این اتهامی است که دشمنان نظام ما از امریکا و اسرائیل گرفته تا ضد انقلاب داخل و خارج از جمله منافقین و تروریست ها از روز اول پیروزی انقلاب تا کنون وارد می کرده اند. اما نکته دوم مربوط به بدرفتاری با زندانیان است. اصولا بدرفتاری با زندانیان چه سیاسی باشند و چه غیر سیاسی محکوم است. بدرفتاری با زندانیان خلاف شرع و قانون است. منتهی نحوه بیانی که القاء کند که اولا در ایران زندانی سیاسی وجود دارد و ثانیا بدرفتاری در زندان ها یک رویه دائمی و روتین است حرفی است خلاف واقع، جفایی است در حق ملت ایران ، نا سپاسی نسبت به نظام مقدس اسلامی ما و هم صدایی است با دشمنان صهیونیست و ضد انقلاب و دشمنانی که هر بار در چنین موقعیت هایی با همین عناوین به نظام حمله می کنند.

#زندانی_سیاسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر