۱۳۹۶ شهریور ۷, سه‌شنبه

احضار؛ بازداشت و گرفتن تعهد از فعالین مدنی اهوازی

#حقوق_بشر #ایران - احضار؛ بازداشت و گرفتن تعهد از فعالین مدنی اهوازی 



در روزهای پنجم و ششم شهریور ماه؛ بیش از پانزده فعال مدنی اهوازی در اهواز احضار و بازجویی شده و مورد تهدید قرار گرفتند که در مراسم عید قربان شرکت نکنند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از العربیه در روزهای یکشنبه پنجم و دوشنبه ششم شهریور ماه، ستاد خبرى اداره اطلاعات شهر اهواز بيش از 15 تن از فعالان عرب این شهر و دیگر شهرهای عرب‌نشین استان خوزستان را احضار کرده تا مانع اجراى مراسم عيد قربان آنها شود.
به گفته فعالان حقوق بشری ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات به بهانه نگرانی از احتمال برگزاری تظاهرات مردمى مسالمت آميز توسط این جوانان را برای اخذ تعهد به عدم شرکت در هر نوع اعتراض آنها را احضار کرده است.
کریم دحیمی فعال حقوق بشر در تماس با العربیه گفت، اكثر احضار شدگان از زندانيان سابق و يا كسانى هستند كه با قيد وثيقه تا صدور حكم آزاد هستند.
وی افزود بنا به گزارش منابع محلى از شهرهاى معشور، شوشتر وخلفيه (رامشير) نيز شمارى از فعالان فرهنگى وسياسى احضار شده‌اند.
طبق این گزارش تاكنون از سرنوشت احضار شدگان اطلاعى در دست نيست.
همچنین یک فعال عرب اهوازی به نام عبدالله چلداوى از اهالى كوى علوى (حى الثوره) روز گذشته ۶ شهریور برابر با 28 اوت؛ پس از احضار توسط اداره اطلاعات شهر اهواز؛ در رابطه با اجراى مراسم عيد قربان و دعوت به تظاهرات مسالمت آميز مورد بازجویی قرار گرفته و بازداشت شد. عبدالله چلداوى بدليل فعاليتهاى فرهنگى سابقه چندين بازداشت وحبس را دارد.

اسامى تعدادى از احضار شدگان به شرح زير است:
احضار شدگان روز ۵ شهریور ماه در شهر اهواز 
1-خسرو ساعدی «ابوعماد»
2-احمد دغاغله 
3-مرتضى نيسی
4-صالح منابی 
5-عبدالله ابو طه
احضار شدگان روز دوشنبه هفتم شهریور ماه شهر اهواز
6-فهدحمادی 
7عزيز كنانی 
8-نبی نيسی

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اهواز #زندان #دستگیری #احضار #تعهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر