۱۳۹۶ مرداد ۳۰, دوشنبه

بی خبری از وضعیت زندانی محکوم به اعدام اهل سنت

#حقوق_بشر #ایران - بی خبری از وضعیت زندانی محکوم به اعدام اهل سنت 



پس از گذشت پنج روز از انتقال جمال موسوی به خارج از  بند از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ سید جمال موسوی، زندانی سیاسی عقیدتی اهل سنت در روز ۲۵ مرداد ماه؛ به بهانه اعزام به مراکز پزشکی به بیرون از بند احضار و تاکنون بازنگشته است. این زندانی محکوم به اعدام در بند ۷ سالن ۳۲ زندان رجایی شهر محبوس بوده است.
 پس از گذشت چند روز اطلاعی از سرنوشت او حاصل نشده است، خانواده این زندانی در نگرانی از وضعیت و سرنوشت فرزند خود به سر می برند.
بر اساس گفته یکی از نزدیکان به وی: روز چهارشنبه در حالی که نه جمال درخواست اعزام به مرکز درمانی داشت و نه دکتری به چنین چیزی دستور داده بود او را از بند خودش به بهانه اعزام به بهداری خارج کردند. وقتی هم که ما پیگیری کردیم گفتند مشکل تنفسی و آسم داشته و به بیمارستان فرستاده شده است. اصلا نام بیمارستانی به ما اعلام نکردند، حتی بیمارستان هم فرضا اعزام شده باشه الان نزدیک به ۴ روز میگذرد، قاعدتا باید برمیگشت.
گفته میشود این زندانی محکوم به اعدام از زمان انتقال به نقطه نامعلوم، هیچ تماسی با خانواده خود برقرار نکرده است و هیچ خبری از سرنوشت او حاصل نشده است.

 سید جمال سید موسوی در سال ۱۳۸۷ دستگیر و به اتهام محاربه از طریق ارتباط با گروههای سلفی در سال ۱۳۸۸ به  اعدام محکوم شد. روز چهارشنبه مورخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵، از زندان سنندج به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود.
با وجود اینکه جمال موسوی در همه مراحل پرونده اتهام وارده را رد کرده است؛ حکم اعدام او به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #بی خبری #اهل_سنت #اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر