۱۳۹۶ مرداد ۲۵, چهارشنبه

حمایت زندانیان سیاسی تبعیدی زندان اردبیل از زندانیان اعتصابی در زندان رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران -نامه زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در حمایت از زندانیان اعتصابی در زندان رجایی شهر



زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل؛ در نامه ای حمایت خود را از اعتصاب غذا و خواسته های زندانیان سیاسی رجایی شهر اعلام کردند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در نامه ای به خانم عاصمه جهانگیر و آقای زیدرعدالحسین ضمن حمایت از خواسته های برادران زندانی خود در زندان رجایی شهر اعلام کردند که در صورتی که زندانیان سیاسی اعتصابی در سلولهای انفرادی و سالن ده به خواسته های خود نرسند؛ در همبستگی با آنان اقدام به اعتصاب غذا خواهند کرد.

متن نامه زندانیان سیاسی اردبیل به نظر شما می رسد:

خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران 
آقای زید رعدالحسین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد 

ما زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل مطلع شدیم که بیش از دو هفته است که زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر با ضرب و شتم به سلولهای انفرادی و سالن ده منتقل شده اند. سالنی که بیشتر از ۴۰ دوربین و دستگاه شنود داشته و شرایط فوق امنیتی بر آن حاکم است و زندانیان به طور مستمر زیر دید دوربینها قرار دارند. در اعتراض به این جابجایی ناگهانی و مشکوک؛ جمعی از برادران ما در سلولهای انفرادی و سالن ده بیشتر از دو هفته است که در حال اعتصاب غذا؛ محروم ازملاقات و تماس هستند.
ما زندانیان سیاسی تبعیدی در اردبیل از زندانیان اعتصابی در زندان رجایی شهر حمایت کرده و اعلام می کنیم:
ما زندانیان جز خداوند کسی را نداریم و هیچ قدرتی بالاتر از اعتصاب غذا برای دفاع در برابر حملات دشمن جلادی که اسیرش هستیم نداریم.
همیشه اعتصاب غذا جزو آخرین سپرهای دفاعی ما از حملات سهمگین حاکمان ستمگری است که هیچگونه رحمی نسبت به پیر و جوان؛ زن و مرد ایرانی ندارند. 
ما به عنوان زندانیان سیاسی کاملا درک می کنیم که برادران زندانیمان در زندان رجایی شهر(گوهردشت) تحت چه  فشارهای روحی؛ روانی و چه شکنجه هایی دست به چنین اقدامی زده و تصمیم گرفته اند که لب به غذا نزنند. 
آیا تا بحال فکر کرده اید که چه عاملی باعث می شود شخصی برای مدتهای طولانی با اختیار خود  لب به غذا نزند؟ تحمل کردن ظلم و جنایت حاکمان سختتر از تحمل یک مرگ تدریجی است. چون ما زندانیان سیاسی در ایران حاضریم با عزت بمیریم ولی تن به ذلت ندهیم. 
ما از خواسته های زندانیان اعتصابی آقایان ابوالقاسم فولادوند؛ سعید ماسوری؛ رضا اکبری منفرد؛ حسن صادقی؛ جعفر اقدامی و شاهین ذوقی تبار و زندانیان اعتصابی در سالن ده زندان رجایی شهر مبنی بر بازگرداندن آنان به سالن ۱۲ حمایت می کنیم.
 در صورتی که زندانیان سیاسی رجایی شهر به خواسته خود مبنی بر انتقال به سالن ۱۲ سالن نرسند؛ ما نیز در حمایت از آنان به طور جمعی دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.  چرا که عقیده داریم اگر ظالمی به کسی ظلم کند و مظلوم نیز ظلم را بپذیرد و کاری نکند فرقی با ظالم ندارد.  
ما زندانیان سیاسی فشارهای زیادی را تجربه کرده ایم. در سال ۱۳۹۱ قرعه به نام زندانیان سیاسی بند پنج زاهدان افتاد. سال ۹۳ با حمله به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین آنها را به زیر فشار بردند. در سال ۹۳ زندانیان سیاسی بند هفت زندان اردبیل مورد هجوم قرار گرفتند. 
حال قرعه سرکوب و فشار به نام زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر افتاده است. تا کی باید سکوت کنیم؟ 
آزادی حق هر انسان است. ما را از بزرگترین حق انسانی خود محروم کرده اند. ما روزانه در معرض شکنجه و آزارهای مختلفی هستیم که در اتاقهای فکر شکنجه گران حکومت ولایت فقیه طراحی و اجرا می شود.

خانم جهانگیر 

ما زندانیان سیاسی – عقیدتی در زندان اردبیل از شما و از مجامع بین المللی می خواهیم به دفاع از حقوق زندانیان در ایران برخیزید. در برابر اعدامهای روزانه در ایران سکوت نکنید. و برای نجات جان زندانیان اعتصابی در زندان رجایی شهر؛ دست به اقدام فوری بزنید. 

زندانیان سیاسی تبعیدی - زندان اردبیل
مرداد ماه ۹۶

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #تبعید  #اردبیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر