۱۳۹۶ مرداد ۱۵, یکشنبه

بی خبری از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر و نگرانی خانواده های آنها

#حقوق_بشر #ایران -بی خبری از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر و نگرانی خانواده های آنها 



خانواده های زندانیان سیاسی عقیدتی سالن ۱۲ نگران وضعیت عزیزانشان هستند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ پس از انتقال وحشیانه همراه با ضرب و شتم زندانیان سیاسی عقیدتی سالن ۱۲ به سالن فوق امنیتی ده این زندان؛ حدود یک هفته است که هیچ خبری از این زندانیان در دست نیست. 
 زندانی سیاسی عقیدتی زندان رجایی شهر؛ پس از انتقال خشونت آمیز به سالن ده ممنوع الملاقات شدند. و از تاریخ انتقال تاکنون خانواده ها هیچ اطلاعی از ایشان ندارند. بر اساس آخرین خبری که یک روز پس از این انتقال وحشیانه منتشر شد؛ این ۵۳ زندانی در شرایطی بسیار نامناسب قرار دارند که این وضعیت باعث تشدید بیماریهای آنان شده و در اعتراض به این وضعیت زندانیان سیاسی عقیدتی منتقل شده به سالن ده اعتصاب غذای جمعی کرده اند.
سالن ده زندان رجایی شهر دارای چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود و اتاق کنترل پیشرفته است. بر اساس گفته زندانیان سیاسی سابق و شاهدین این بند به سلولهای انفرادی شیشه ای شباهت دارد.
خانم کبری پارساجو همسر حمید بابایی ضمن اظهار نگرانی در یادداشتی که در اینستاگرام خود گذاشته است می نویسد:

همسرم به همراه ۵۲ زندانی دیگر در یک سالن انفرادی بزرگی محبوس شده اند. به مدت دو هفته هست که کوچکترین اطلاعی از ایشان و دوستان دیگر نداریم طبق گزارشاتی که از بندهای دیگر به دوستان رسیده همسرم به همراه ۴ زندانی دیگر در بهداری بستری شده اند. تمامی ۵۳ نفر در اعتصاب غذا هستند. ما همچنان اطلاعی از صحت این اخبار نداریم در هر صورت بیخبری ما را به سمت نگرانی سوق می دهد. 
چهارشنبه نماینده دادستان عنوان کردند که برای مسولین زندان رجایی شهر دستور مینویسند که زندانیان بتوانند از طریق تماس تلفنی خانواده هایشان را از وضعیت سلامتی شان مطلع سازند تا این لحظه هیچ خبری نیست. تمامی خانواده ها نگران و دلواپس از همدیگه خبر میگیرند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندانیان_سیاسی #رجایی_شهر  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر