۱۳۹۶ مرداد ۲۹, یکشنبه

طرح جدید مسئولین زندان اردبیل برای افزایش فشار بر زندانیان سیاسی

#حقوق_بشر #ایران - طرح جدید مسئولین زندان اردبیل برای افزایش فشار بر زندانیان سیاسی



مسئولین زندان اردبیل در اقدام جدیدی با فرستادن چند تن از عوامل خود به بند هفت زندانیان سیاسی قصد ایجاد تنش در این بند را دارند.

بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ مدتی پیش مسئولین این زندان برای افزایش فشار و به وجود آوردن تنش اقدام به انتقال چند زندانی از عوامل خود به بند ۷ (بند زندانیان سیاسی تبعیدی) کردند. 
زندانیان وابسته به مسئولین زندان طی این مدت با گزارش نویسی و دادن اخبار زندانیان سیاسی به زندانبانها؛ مسخره کردن و توهین به عقاید آنها و طرح مسائل قومی و ... تلاش در ایجاد تنش می کنند. حتی در مواردی اقدام به وارد کردن مواد مخدر به بند ۷ کرده و با کشیدن مواد مخدر؛ توزیع مواد در بند و بر هم زدن نظم روتین بند باعث ایجاد مزاحمت و مشکلات برای زندانیان سیاسی که پیش از این مورد و مشکلی در این خصوص نداشتند می کنند.
 در موارد دیگر عقاید زندانیان را به مسخره گرفته و با ایجاد توهین قصد ایجاد درگیری دارند. گفتنی است که چندی پیش تعدادی از زندانیان سیاسی به بندهای دیگر منتقل و عوامل مسئولین زندان به بند هفت منتقل شدند.
بر اساس همین گزارش روز گذشته زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در مورد این اعمال که از طرف مسئولین زندان طراحی و اجرا شده؛ به مسئولین اولتیماتوم دادند. آنها به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در این زندان اعتراض کردند. آنها اعلام کردند در صورت عدم اجرای خواسته شان مبنی بر بازگرداندن زندانیان به محل خود با اقدامات و واکنش جدی تر از طرف زندانیان سیاسی مواجه خواهند بود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اردبیل #زندان #زندانیان_سیاسی  #تبعید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر