۱۳۹۶ شهریور ۳, جمعه

تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بیست و ششمین روز اعتصاب غذا

#حقوق_بشر #ایران - تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بیست و ششمین روز اعتصاب غذا



امروز ۳ شهریور ماه؛ نزدیک به بیست زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر با وضعیت وخیم جسمی در حال اعتصاب غذا هستند. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز چهارشنبه اول شهریور ماه در بیست و پنجمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر؛ زندانیان با شرایط وخیم و ضعف جسمی شدید مواجه بودند و تعدادی از آنان با خانواده های خود ملاقات نمودند.
زندانیان اعتصابی بدلیل ضعف مفرط و عدم رسیدگی های ضروری؛ توان ایستادن و یا حتی نشستن روی صندلی در کابین های ملاقات را نداشتند و یکی از زندانیان نیز بدلیل ضعف جدی جسمانی با تب و لرز مستمر روبرو بوده است و در هوای تابستانی از لباسهای زمستانی استفاده کرده بود. 
علیرغم بیهوش شدن چند تن از زندانیان اعتصاب کننده طی چند روز اخیر در سالن 10 بند 4 زندان رجایی شهر(گوهردشت) هیچ پزشکی از طرف زندان آنان را مورد معاینه و چک وضعیت عمومی قرار نداده است. بدلیل ایزوله بودن سلولها و کل سالن۱۰ هیچ هوایی در این سالن جریان ندارد و زندانیان در حال اعتصاب دچار سردردهای مزمن و شدید گردیده اند.
مسئولین زندان با بی توجهی نسبت به وضعیت بیماران و زندانیان اعتصابی که دچار مشکلات جدی هستند آنان را با خطر مرگ روبرو ساخته اند. در حال حاضر احتمال سکته و یا ایست قلبی برخی از زندانیان مسن تر وجود دارد.
در مراجعات خانواده های زندانیان به مراجع و دستگاه قضاییه و دادگستری رژیم هیچ یک از این مراجع پاسخی نسبت به بهبودی شرایط و رسیدگی به خواسته های زندانیان نداده و خانواده ها را با توهین از دفاتر خود بیرون کرده اند. 
قابل ذکر است که،‌ شماری از افرادی که قبلا در یورش به زندانیان در بند 350 اوین و سایر بندها شرکت داشتند در یورش روز یکشنبه 8 مرداد به سالن 12 که این زندانیان در آن محبوس بودند شرکت داشته اند. 
هم اکنون در سالن ۱۰ دستگاههای شنود و دوربین های تجسس و کنترل زندانیان با مارک اریکسون سوئدی که بزرگترین فناوری اطلاعاتی و مخابرات در دنیاست برای کنترل شبانه روزی زندانیان در تک به تک سلولها و سالن تعبیه شده است. 


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر