۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

تهدید عمادالدین ملازهی به پرونده سازی

#حقوق_بشر #ایران - تهدید عمادالدین ملازهی به پرونده سازی 



رئيس زندان سراوان عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی زندان سراوان را در سلول انفرادی به پرونده سازی تهدید کرد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه؛ عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ به دستور عزیزی دادستان سراوان به سلول انفرادی این زندان منتقل شد. عزیزی برای این زندانی حکم یک ماه انفرادی صادر کرده است. 
کریم کشته رییس زندان سراوان یک روز پیش از این انتقال با این زندانی درگیر شده و وی را در مقابل زندانیان دیگر به پرونده سازی تهدید کرده است. این اقدام دادستان و رئیس زندان پس از انتشار خبر ممانعت دادستان برای آزادی عمادالدین ملازهی صورت گرفته است.
آقای ملازهی از تماس و ملاقات با خانواده نیز محروم است و از وضعیت کنونی وی در انفرادی اطلاعی در دست نیست. 

عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی سابق بلوچ در روز اول آذر ماه سال 95  به همراه هم پرونده ای خود آقای حافظ یعقوب جهاندیده، در سراوان بازداشت و پس از چند روز از زندان سراوان به وزارت اطلاعات زاهدان منتقل شد.وی طی مدت بازجویی تحت شکنجه قرار گرفته و از وی اعترافات اجباری اخذ شده است.
روز یکشنبه ۲۴ اسفند 95 دادگاه این دو زندانی سیاسی بدون داشتن وکیل و غیر علنی در دادگاه انقلاب سراوان برگزار شد و مدت ۱۵ سال محکومیت زندان برای عماد الدین ملازهی و ۱۰ سال زندان برای یعقوب جهاندیده صادر شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۰ سال تقلیل پیدا کرد. اما پس از اعتراض مجدد به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
دیوان عالی کشور رای به عدم صلاحیت حکم دادگاه سراوان داده و متهمان را تبرئه کرد. اما علیرغم تبرئه و صدور قرار وثیقه برای آزادی دستگاه های امنیتی از روند آزادی آنها جلوگیری می کنند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#سراوان  #زاهدان #بلوچ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر