۱۳۹۶ مرداد ۲۸, شنبه

حمایت پنج سندیکای فرانسوی از زندانی در حال اعتصاب غذا رضا شهابی

 #حقوق_بشر #ایران -حمایت پنج سندیکای فرانسوی از زندانی در حال اعتصاب غذا رضا شهابی 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ پنج سندیکای عمده کارگری فرانسوی طی فراخوانی دستگیری رضا شهابی از مسئولین سندیکای کارگران شرکت واحد را محکوم کرده و خواهان آزادی وی شدند. 
گفتنی است که آقای شهابی پس از انتقال به سالن ده زندان رجایی شهر اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرده است. اعتراض وی به بازداشت مجدد و انتقالش به زندان بدون توجه به گزارشهای پزشکی می باشد.
کنفدراسیون بین المللی کار نیز پیش از این؛ انتقال آقای شهابی به زندان را محکوم کرده و در مورد وضعیت این کارگر زندانی ابراز نگرانی کرده بود.

متن فراخوان:

فراخوان برای آزادی رضا شهابی، سندیکالیست ایرانی

رضا شهابی یکی از مسئولان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بار دیگر زندانی شده است. او در سال 2010 به دلیل دفاع از حق اعتصاب و حق ایجاد تشکلات کارگری مستقل، به شش سال زندان محکوم شد.

او که در سال گذشته به دلایل پزشکی آزاد شده بود، در روز 9 اوت مجبور شد که برای گذراندن سه ماه باقی مانده از محکومیتش، و به رغم گزارش پزشکی مبنی بر عدم نگهداشتن اش در زندان، خود را به زندان رجائی شهر معرفی کند.

مقامات ایرانی به این هم کفایت نکردند و به بهانهء «عدم تطابق» آزادی او در سال 2016، یک سال دیگر بر مدت زندان او افزودند.

رضا شهابی از روز 9 اوت و پس از ورود به زندان، اعتصاب غذا کرده است.

این محکومیت نقض آشکار کنوانسیون های اساسی سازمان جهانی کار است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران خود عضو این سازمان وابسته به ساازمان ملل متحد است.

سازمان های سندیکائی فرانسه امضا کننده این فراخوان، خواهان آزادی فوری رضا شهابی هستند.
این سندیکاها، رهبران دولت ایران را مسئول وخامت قابل پیش بینی وضع سلامتی او می دانند. وضع سلامتی رضا شهابی، به خاطر شرایط نامناسب دوره های پیشین زندان اش و به خاطر رفتارهای غیرانسانی  که متحمل شده، هم اکنون بسیار بد است.

سندیکاهای فرانسه همچنین آزادی دیگر فعالان زندانی  که به خاطر فعالیت های سندیکائی در زندان به سر می برند، از جمله اسماعیل عبدی معلم، را خواستارند. آزادی آن ها و نیز لغو محکومیت زندان دیگر اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد از جمله ابراهیم مددی و داود رضوی امری ضروری است.

پاریس 16 اوت 2017

سندیکاهای :
 سِ. اِف .دِ.تِ
 سِ. ژِ.ت
 اونسا
 اتحادیه سندیکائی سولیدر
افِ. اِس. او (فرهنگیان)

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #زندانیان_سیاسی #گوهردشت #کرج 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر