۱۳۹۶ مرداد ۱۲, پنجشنبه

تهدید به اعدام سه زندانی محکوم به اعدام اهل سنت

#حقوق_بشر #ایران - تهدید به اعدام سه زندانی محکوم به اعدام اهل سنت



سه زندانی اهل سنت محکوم به اعدام؛ از زندانیان منتقل شده به سالن ده تهدید به اعدام شدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ لقمان و زانیار مرادی و هوشنگ رضایی سه زندانی محکوم به اعدام از زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت به اعدام تهدید شدند.
این سه زندانی پس از اعتراض به ممنوع الملاقاتی خود تهدید شدند که حکمشان به زودی اجرا خواهد شد. 
گفتنی است که ۵۳ زندانی سیاسی عقیدتی زندان رجایی شهر؛ پس از انتقال خشونت آمیز ممنوع الملاقات شدند. این امر باعث اعتراض زندانیان شد. سالن ده زندان رجایی شهر دارای چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود و اتاق کنترل پیشرفته است. 

لقمان و زانیار مرادی در ۱۱ مردادماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان بازداشت و به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج، برای اخذ اعترافات تحت‌فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی قرار گرفتند. این دو زندانی پس از نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا به بند ۲۰۹ منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی‌ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک گروه معاند و قتل فرزند امام‌جمعه مریوان به اعدام در ملأعام محکوم شدند و این حکم ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.

هوشنگ رضایی، اهل شهر نهاوند، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱٣٨۹، در شهر تهران توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی پس از نزدیک به ۱۸ ماه بازجویی و شکنجه در بند ۲۰۹ در اویل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر انتقال یافت.قاضی صلواتی، وی را به اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله به اعدام محکوم کرد و این حکم از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندانیان_سیاسی  #رجایی_شهر #گوهردشت #اعدام #سالگرد #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر