۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

انتقال سه زندانی برای اعدام پس از گذشت ۲۱ سال در زندان قم

#حقوق_بشر #ایران -انتقال سه زندانی برای اعدام پس از گذشت ۲۱ سال در زندان قم



سه زندانی که هفته گذشته پس از انتقال به قرنطینه زندان قم جهت اجرای حکم به بند بازگردانده شده بودند؛ مجددا جهت اعدام به قرنطینه این زندان منتقل شدند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ امروز 22 مرداد ماه؛ سه زندانی محکوم به اعدام محمود عرب خراسانی؛ مهدی کاسب و محمد تقی دهپرور از اهالی و ساکن شهر قم در زندان مرکزی قم جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شدند.
 این سه زندانی به اتهام قتل در ۲۱ سال پیش به اعدام محکوم شده اند. برای اثبات اتهام دلیل مکفی وجود نداشت. اما حکم اعدام با علم قاضی صادر شده است.
این سه زندانی روز ۱۳ مرداد برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل و از پای چوبه دار به بند بازگردانده شدند. اما صبح امروز مجددا برای اعدام به قرنطینه فرستاده شدند.
خانواده های آنها برای آخرین دیدار به زندان احضار شده و ساعتی پیش از نزد عزیزانشان بازگشتند. گفته می شود آخوندی برای اجرای مراسم شهادتین به نزد محکومین به اعدام رفت و ساعتی بعد حکم اعدام اجرا می شود.
 به گزارش نزدیکان متهمین؛ دو تن از این زندانیان ۲۱ سال پیش با تبرئه از حکم اعدام به سه سال زندان و شلاق محکوم و سپس آزاد شده اند. اما مجددا با باز شدن پرونده دستگیر و تاکنون در زندان محبوس بوده اند. بر اساس همین گزارش حکم اعدام این زندانیان با علم قاضی صادر شده است.
هفته گذشته پس از انتقال محمود عرب خراسانی فرزند  هجده ساله وی پس از شنیدن خبر انتقال پدرش برای اعدام دست به خودکشی ناموفق زده بود که با تلاش خانواده نجات پیدا کرد. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اعدام #زندان #قم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر