۱۳۹۶ مرداد ۲۸, شنبه

بیستمین روز اعتصاب غذای زندانیان رجایی شهر با خواسته انتقال به سالن قبلی

#حقوق_بشر #ایران - بیستمین روز اعتصاب غذای زندانیان رجایی شهر با خواسته انتقال به سالن قبلی



حدود بیست زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر (گوهردست کرج) در اعتراض به انتقال به سالن فوق امنیتی ده این زندان و با خواسته بازگشت به سالن قبلی همچنان در اعتصاب غذا هستند.
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ هم اکنون بیش از هجده زندانی سیاسی با شرایط سخت و جسم رنجور به دلیل اعتصاب غذا و شرایط سخت سالن ده؛ همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند. 
اسامی تعدادی از این زندانیان سیاسی اعتصاب کننده : سعید شیرزاد؛ ابوالقاسم فولادوند؛ سعید ماسوری؛ خالد حردانی؛ ابراهیم فیروزی؛ پیام شکیبا؛ مجید اسدی؛ رضا شهابی؛ حمید بابایی؛ پیروز منصوری؛ حسن صادقی؛ رضا اکبری منفرد؛ محمدبنازاده امیرخیزی؛ شاهین ذوقی تبار؛ امیر قاضیانی؛ حمزه سواری؛ جعفر اقدامی؛ محمد نظری؛ لقمان مرادی؛ زانیار مرادی و هوشنگ رضایی می باشد. 
اعتصاب غذای اعتراضی و جمعی زندانیان سیاسی از تاریخ ۸ مرداد ماه؛ پس از ضرب و شتم و انتقال وحشیانه شروع و تاکنون ادامه دارد. 
بر اساس گزارشهای خانواده های زندانیان وضعیت جسمی زندانیان وخیم است. هم اکنون حدود یک هفته است که حتی علائم حیاتی زندانیان اعتصاب کننده چک نشده است. رضا اکبری منفرد و ابوالقاسم فولادوند در وضعیت وخیمی بوده و قادر به راه رفتن روی پای خود تا سالن ملاقات نبودند و با کمک همبندیان خود توانستند به سالن ملاقات بیایند. 
شاهین ذوقی تبار بر اثر شدت ضعف در سالن ملاقات بیهوش شده است. 

اعتصاب غذا کنندگان به انتقال به سالنی که دارای چهل دوربین و بیش ازشصت شنود بوده و حتی در سرویسهای بهداشتی و حمام در دید و کنترل هستند؛ اعتراض داشته و خواهان بازگشت به سالن قبلی هستند. 

رضا شهابی فعال کارگری و عضو هیئت رئیسه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز از روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه پس از بازداشت مجدد و انتقال به سالن ۱۰ زندان رجایی شهر (گوهردشت سابق)؛ در اعتراض به احکام صادره دست به اعتصاب غذا زده است. بازداشت و محبوس کردن رضا شهابی از طرف کنفدراسیون بین المللی کار و پنج سندیکای عمده کارگری فرانسوی محکوم گردیده است. این مراجع از ایران خواستند که به دستگیری و زندانی کردن کارگران پایان دهد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #زندانیان_سیاسی #گوهردشت #کرج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر