۱۳۹۶ مرداد ۲۰, جمعه

سیزده روز اعتصاب غذا در سلولهای انفرادی و سالن ده رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران - سیزده روز اعتصاب غذا در سلولهای انفرادی و سالن ده رجایی شهر



زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود را می گذرانند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر(گوهردشت) از تاریخ ۸ مرداد ماه در اعتصاب غذا هستند. 
زندانیان سیاسی حین انتقال از سالن ۱۲ به سالن ده به شدت ضرب و شتم شدند. تعدادی از آنان به سلولهای انفرادی منتقل و هم اکنون تحت شکنجه و بازجویی به سر می برند. زندانیان سیاسی در سلولهای انفرادی و سالن ده هم اکنون در اعتصاب غذا هستند. 
بر اساس شهادت زندانیان سیاسی سابق و شاهدین سالن ده زندان رجایی شهر دارای چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود و اتاق کنترل پیشرفته است. پنجره‌های سالن با فنس دولایه از داخل و خارج بسته شده‌اند.
بر اساس گزارشها تعداد  منتقل شدگان به سلول های انفرادی بین ۶ تا ۱۴ نفر ذکر شده است. اسامی نه تن از این زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی که از طرف منابع مختلف به دست ما رسیده است؛ سعید ماسوری، جعفر اقدامی، ابوالقاسم فولادوند، رضا اکبری‌منفرد، حسن صادقی خرم‌دشتی؛ امیر قاضیانی؛ خالد حردانی؛ زانیار مرادی و لقمان مرادی می باشند.
تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله آقایان محمد بنازاده امیرخیزی؛ پیروز منصوری در سالن ده در حال اعتصاب غذا هستند. 
علیرغم مراجعه و پیگیری های مکرر خانواده های زندانیان سیاسی به آنها ملاقات داده نشده و هم اکنون حدود دو هفته است که در بی خبری و نگرانی از وضعیت فرزندانشان هستند. در دو هفته اخیر خانواده ها بارها برای ملاقات با عزیزانشان و اطلاع یافتن از وضعیت آنها به زندان مراجعه می کنند اما با واکنشهای وحشیانه و غیر انسانی مسئولین زندان مواجه می شوند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندانیان_سیاسی #سلول_انفرادی #گوهردشت #اعتصاب_غذا  #بازجویی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر