۱۳۹۶ شهریور ۱, چهارشنبه

حمایت زندانیان سیاسی اردبیل از زندانیان سیاسی رجایی شهر با اعلام اعتصاب غذا

 #حقوق_بشر #ایران -اعلام اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی اردبیل در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی رجایی شهر


زندانیان سیاسی تبعیدی زندان اردبیل در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصاب رجایی شهر اعلام اعتصاب غذا کردند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل با ارسال نامه ای به خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر و آقای زید رعدالحسین خواهان رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی رجایی شهر شده و اعلام کردند که از روز پنجشنبه دوم شهریور به مدت یک هفته اقدام به اعتصاب غذای حمایتی از برادران زندانی خود خواهند کرد.
توجه شما را به متن نامه که به دست ما رسیده است جلب می کنیم:

 با عرض سلام و ادب به:

سرکار خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران   
آقای زید رعدالحسین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد

ما جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل؛ ضمن اعلام حمایت و همدردی با زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت کرج؛ از شما عالیجنابان خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی سالن ۱۰ گوهردشت کرج هستیم.
برادران زندانی ما در گوهردشت کرج مدت ۲۵ روز است به دلیل جابجایی جمعی از سالن ۱۲ به سالن ۱۰؛ عدم رسیدگی به خواسته‌اشان مبنی بر بازگرداندن آنان به سالن قبلی و اعمال خشونت بار از قبیل ضرب و جرح در زمان انتقال تا تخریب و تحویل ندادن اموال شخصی شان حین جابجایی از سالن دوازده در اعتصاب غذا به سر می برند.

 ما زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل برای حمایت و همدردی با این برادرانمان که مظلوم واقع شده‌اند از روز پنجشنبه دوم شهریور ماه ۱۳۹۶ تا چهارشنبه هشتم شهریور ۱۳۹۶ اقدام به اعتصاب غذا می‌کنیم.
از شما و مراجع بین المللی خواهشمندیم به خواست این زندانیان اعتصابی و زندانیان سیاسی کل کشور که چنین شرایط مشابهی را تجربه کرده اند؛ رسیدگی کنید و خواستار بازدید از زندانها و ملاقات با زندانیان سیاسی در ایران شوید. 
زندانیان سیاسی گوهردشت پس از گذشت ۲۵ روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی از نظر جسمی به سر می برند. در بین آنها افرادی در سنین بالا و با بیماری هستند که از عارضه قلبی؛ دیابت و انواع بیماریها رنج می برند. بیماریهایی که طی سالهای اسارت دژخیمان به آن مبتلا شده اند. 

خواست ما زندانیان سیاسی و خواست ملت ایران اینست که به وضعیت ایشان هر چه زودتر رسیدگی شود و آنان به محل قبلی که در آن بودند بازگردانده شوند. 
خواست همه مردم ایران آزادی زندانیان سیاسی و توقف اعدام در ایران است.  

با تشکر و سپاس فراوان 
زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل
اول شهریور۹۶

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #اردبیل  #تبعید  #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر