۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

نگرانی خانواده های بازداشت شدگان اهوازی

#حقوق_بشر #ایران -نگرانی خانواده های بازداشت شدگان اهوازی  



خانواده های فعالین مدنی اهوازی که اخیرا دستگیر شده اند؛ از وضعیت آنها بی خبر و نسبت به شکنجه و اخذ اعترافهای اجباری از آنان اعلام نگرانی می کنند. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس خبرهای منتشر شده؛ در اوایل تير ماه اداره اطلاعات چندين تن از فعالین عرب اهوازى را بازداشت کرده و تا این تاریخ از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. 
از هویت فعالین اهل سنت دستگیر شده در منطقه حميديه اهواز که در اوایل تیر ماه و توسط اداره اطلاعات دستگیر شده اند؛ تنها هویت چهار تن از ایشان احراز شده است. این فعالین بازداشتی  منصور شاخى 19 ساله، باقر عبيداوى 18 ساله ،مرتضى ساعدى 22 ساله، حمزه ساعدى 28 ساله هستند. از هویت بقیه بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

همچنین در 16 تير ماه 1396 محمد حردانى 30 ساله از اهالى ملاشيه توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت و او را به مكان نامعلومى منتقل كردند. محمد حردانى برادر عدنان حردانى؛ توسط نيروهاى سپاه و اطلاعات نيروى انتظامى غروب روز چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 پس از درگيرى مسلحانه با نيروهاى سپاه پاسداران در خيابان 16 منطقه ملاشيه كشته شد.

روز ۸ مردادماه 1396 يك شهروند بنام حسين هلالى از اهالى كوت عبدالله كه تحت تعقيب نيروهاى اداره اطلاعات بوده است در اصفهان بازداشت و تا كنون از سرنوشت او خبرى در دست نيست.

منابع نزدیک به خانواده های بازداشت شدگان از بی خبری و نگرانی آنها خبر داده و می گویند:
 خانواده بازداشت شدگان با وجود مراجعه مكرر به مقامات قضایی و نهادهاى امنيتى؛ تا كنون هيچگونه خبر دقيقى از محل بازداشت عزیزانشان نگرفته و هیچ پاسخ روشنی درباره وضعيت آنها ندادند.
 اين منبع أضافه مى كند: خانواده هاى بازداشت شدگان نسبت به وضعيت جسمى آنها و أخذ اعتراف اجبارى و شكنجه آنان نگران هستند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#فعالین_اهوازی #عرب #بازداشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر