۱۳۹۶ شهریور ۷, سه‌شنبه

درخواست جمعی از فعالین سیاسی مدنی از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا برای شکستن اعتصاب غذا

#حقوق_بشر #ایران -درخواست جمعی از فعالین سیاسی مدنی از زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا برای شکستن اعتصاب غذا


فریاد اعتراضی زندانیان سیاسی به‌گوش مردم رسید 

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ امروز هفتم شهریور ماه؛ چهارده تن از كنشگران حقوق بشر و فعالین سیاسی مدنی در نامه ای به زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا از آنان خواستند که اعتصاب غذای خود را بشکنند. 
فعالین سیاسی مدنی و حقوق بشری در نامه خود ضمن حمایت از اعتصابیون و خواسته های آنها؛ نگرانی خود را از وضعیت جسمی آنها اعلام کرده و گفتند:
از شما می‌خواهیم تا به اعتصاب خود، پایان دهید و بدانید که ما پژواک رسای شما هستیم و هماره، فریاد و آوای حق‌جویانه‌تان را به گوش مردم ایران و جهانیان میرسانیم.

متن نامه به شرح زیر است:

اعتصاب غذا، تنها راه حل باقیمانده برای زندانیان سیاسی

فریاد اعتراضی زندانیان سیاسی به‌گوش مردم رسید.

بیش از یک ماه است که حدود بیست زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر پس از ضرب و شتم و انتقال ناگهاني به سالن فوق امنیتی ۱۰ اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.
این زندانیان یک ماه را در سخت ترین شرایط گذرانده اند؛ روزهای جانکاهی که حتی از داشتن آب خنک هم با لبان تشنه؛ محروم هستند.

شوربختانه، در یکماه گذشته، مسئولان زندان و قوه قضاييه، به اعتراض زندانيان اعتصابی، هیچ‌، توجهي نكرده اند و بيم آن مي رود كه ادامه اعتصاب، آسیب‌های بازگشت ناپذيري را برای آن زندانیان سیاسی، درپي، داشته باشد.

با شما سخن می گوییم یاران زندانی و دربندمان :

سعید شیرزاد؛ ابوالقاسم فولادوند؛ سعید ماسوری؛ خالد حردانی؛ پیام شکیبا؛ مجید اسدی؛ رضا شهابی؛ حمید بابایی؛ محمدعلی منصوری؛ حسن صادقی؛ رضا اکبری منفرد؛ محمدبنازاده امیرخیزی؛ شاهین ذوقی تبار؛ امیر قاضیانی؛ حمزه سواری؛ جعفر اقدامی؛ محمد نظری؛ لقمان مرادی؛ زانیار مرادی و هوشنگ رضایی و ابراهیم فیروزی و ...

ما نيك میدانیم شما در دادگاههای غیر قانونی و غیر صالح انقلاب طی دادرسی غیر منصفانه و غیر عادلانه محکوم شده اید و در زندان از امكانات اوليه نيز محروميد و برای رسیدن به بر حق ترین خواسته هایتان لب بر غذا بسته ايد.

بدانید که ما کنشگران حقوق بشری و مدنی و سياسي در همه روزها و ساعاتی که شما، لب بر خوردنی‌ها بسته‌اید، همراه و همصدا با شما بوده‌ایم و درد شما درد ما بود و به‌خاطر همه سختیها و رنج‌هایی که بر شما می‌رود، اندوه‌بار هستیم. 

در زمانی که بیداد روا و داد ناروا و فریاد حق‌جویانه، به جایی نمیرسد؛ ناگزیر به برگزیدن تنها راه چاره، برای شنیدن فریادتان شده‌اید و این‌گونه جانتان در خطر مرگ قرار گرفته‌است. 

اگرچه، نشانه‌ها می‌رسانند که درمیان مسئولان، گوش شنوایی نیست؛ اما ملت ایران، فریاد پیام‌آورتان را شنیده است و اکنون، چیزی که موجبات نگرانی امضاکنندگان و مردم دوستدار شما را فراهم آورد، درخطرقرارگرفتن تندرستی جسمی و جانی شماست. جایگاه و ارزش شما نزد امضاکنندگان و ایران‌دوستان، بسیار والا و ارزشمند است؛ ازاین‌رو، نمیخواهیم به وجود نازنین شما گزندی برسد و بدانید که درد شما، درد ما و خواسته شما خواسته ماست. 

یاران جوان و دربندمان، بی‌گمان، آینده ایران به بودن شما نیاز دارد؛ بنابراین از شما می‌خواهیم تا به اعتصاب خود، پایان دهید و بدانید که ما پژواک رسای شما هستیم و هماره، فریاد و آوای حق‌جویانه‌تان را به گوش مردم ایران و جهانیان میرسانیم. 

ما نيز، چون شما، خواهان ایرانی آزاد و بدون زندان و اعدام هستیم و تاکید می‌کنیم: مسئول جان شما، مقامات قضایی ایران و دست‌اندرکاران تصمیم‌گیرنده زندانها هستند؛ اما، یاران، تا رسیدن به هدف، راهِ درازی درپیش است که باید، آن را باهم ادامه دهیم؛ به‌همین‌خاطر، شایسته است تا به خواسته یاران و دوستان خود، پاسخ مثبت بدهید و اعتصاب خود را بشکنید. 

ما همچنين، به مسئولان دست‌اندرکار، گوشزد می‌کنیم که حق هیچ زنداني نیست تا پس از سالیانی چند در زندان، همچنان در شرایط پررنج و ناپسند کنترل ۲۴ساعته باشد. 
از مسئولان قوه قضاييه و زندان رجايي شهر، ميخواهيم که هرچه زودتر به خواسته یا خواسته‌های زندانيان نامبرده، رسيدگي كنند .

احمدرضا احمدپور ، حميد آصفي ، جعفر پناهي ، گيتي پورفاضل ، عليرضا جباري ، زهرا رباني املشي ، نسرين ستوده ،  محمد سيف زاده، پروانه شميراني ، فريده مرادخاني ، عبدالحميد معصومي تهراني ، محمد ملكي ، احمد منتظري ، محمد نوريزاد

هفتم شهريور ١٣٩٦ / ايران

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #کنشگران #فعالین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر