۱۳۹۶ شهریور ۵, یکشنبه

اعتصاب غذای نزدیک به سی زندانی سیاسی در شهرهای کرج؛ اردبیل و زابل و تهران

#حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای نزدیک به سی زندانی سیاسی در شهرهای کرج؛ اردبیل و زابل و تهران



نزدیک به سی زندانی سیاسی در زندانهای ایران  در اعتصاب غذا هستند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ هم اکنون نزدیک به سی زندانی سیاسی در زندانهای رجایی شهر(گوهردشت)؛ اردبیل؛ زابل؛ تهران برای رسیدن به خواسته های خود و شرایط ضدانسانی که در زندانهای ایران حاکم است؛ در اعتصاب غذا به سر می برند. 

پس از ضرب و شتم و حمله وحشیانه به سالن ۱۲ رجایی شهر و انتقال آنها به سالن فوق امنیتی ۱۰ رجایی شهر؛ بیش از بیست زندانی سیاسی ۲۸ روز است که در اعتصاب غذا هستند. خواسته آنها بازگشت به سالن قبلی می باشد. شرایط جسمی زندانیان سیاسی رجایی شهر وخیم گزارش شده است. مردانی رییس زندان دستور داد که برگه اعلام اعتصاب از آنها گرفته نشود و رسما هر گونه رسیدگی پزشکی را از آنها منع کرده است.
به دلیل مسن بودن زندانیان سیاسی اعتصابی تهدید خطر جانی و سکته آنها را تهدید می کند. بخصوص که این بند فاقد تهویه مناسب است چرا که همه درزهای پنجره ها و روزنه ها با ورقه های فلزی جوشکاری شده است.

 زندانیان سیاسی زندان اردبیل؛ زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در زندان مرکزی زابل نیز در همبستگی و حمایت از برادران زندانی خود در رجایی شهر اقدام به اعتصاب کرده اند.
زندانیان سیاسی اردبیل از روز ۲ شهریور به مدت هفت روز لب بر غذا بسته و نوشتند:
ما زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل برای حمایت و همدردی با این برادرانمان که مظلوم واقع شده‌اند از روز پنجشنبه دوم شهریور ماه ۱۳۹۶ تا چهارشنبه هشتم شهریور ۱۳۹۶ اقدام به اعتصاب غذا می‌کنیم. 
زندانیان سیاسی تبعیدی اردبیل پس از اعتصاب غذا مورد تهدید به مرگ قرار گرفته و تماس تلفنی آنها با خانواده قطع شد.
بر اساس آخرین خبر ماهر کعبی زندانی سیاسی عرب تبعیدی در زندان اردبیل پس از دادن برگه اعتصاب غذا مورد تهدید قرار گرفت که :
کاری می کنیم که دیگر بعد از اعتصاب هم نتوانی غذا بخوری 
همچنین آقای ارژنگ داوودی از ۲۹ مرداد ماه؛ با ارسال پیام صوتی اقدام به اعتصاب غذا و دارو در همبستگی با زندانیان سیاسی رجایی شهر و وضعیت فجیع خودش در زندان زابل کرد.
در زندان رجایی شهر حمزه درویش زندانی اهل سنت با شرایط اسفناک در زندان گوهردشت کرج وارد هیجدهمین روز اعتصاب‌غذای خود شد.
حمزه درویش در طول مدت اعتصاب ۱۱کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است و دچار خونریزی داخلی و کاهش فشار خون است. این زندانی به‌دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده و پزشکان گفته‌اند تارهای صوتی او و بینایی‌اش دچار اختلال شده است.
در زندان اوین نیز سهیل عربی در اعتراض به بازجویی و آزار خانواده اش اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرد.
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر با حمایتهای وسیع در داخل و خارج کشور همراه بوده است. ماگدالنا مغربی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل، در باره اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گفت:
این واقعیت که وضعیت زندان به این اندازه بد شده که زندانیان ناامید، را به اعتصاب غذا برای رسیدن به پیش‌پاافتاده‌ترین استانداردها مجبور کرده، یادآور اصلاحاتی‌ است که سیستم ظالمانه زندان‌ها در ایران به آن نیازمند است.
این حمایتها و انتشار وسیع دادستان تهران را مجبور با واکنش کرد. وی گفت:
 قوه قضائیه در برابر اعتصاب غذای زندانیان تسلیم نخواهند شد و این اقدامات اموری شکست‌خورده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #اردبیل #تبعید #گوهردشت #اوین #زابل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر