۱۳۹۶ مرداد ۱۹, پنجشنبه

تهدید اعدام یا قتل مخفیانه فعال سیاسی رامین حسین پناهی

 #حقوق_بشر #ایران - تهدید اعدام یا قتل مخفیانه فعال سیاسی رامین حسین پناهی



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام طی روزهای اخیر بطور غیر رسمی اخباری مبنی بر اینکه فعال سیاسی رامین حسین پناهی در کما بوده و یا وضعیت جسمانی خوبی ندارد، میان برخی از مردم کردستان منتشر شده است، بنا به گفته برخی منابع محلی بیم آن می رود که این شایعات توسط خود وزارت اطلاعات منتشر شده و وزارت اطلاعات در صدد کشتن و یا اعدام مخفیانەی رامین حسین پناهی باشد.

هر چند پس از گذشت ٥٠ روز از بازداشت این فعال سیاسی، خانواده وی بطور رسمی هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت وی ندارند، اما بنا به گفته خانواده حسین پناهی، آنها اخبار موثقی در اختیار دارند که رامین زنده بوده ٬ اما از سوی دیگر این منابع تاکید می کنند که رامین در حال حاضر تحت شدیدترین شکنجەها قرار دارد و چنانچه در شرایط کنونی وی دچار آسیب های جدی شده یا کشته شود، بی تردید در نتیجەی شکنجه بوده و یا خود وزارت اطلاعات وی را کشته است.

شایان ذکر است که این شهروند کُرد، روز جمعه دوم تیرماه، طی درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در سنندج به شدت مجروح و توسط نیروهای سپاه بازداشت و پیش از تکمیل مراحل درمانی از بیمارستان سنندج به بازداشتگاه سپاه منتقل شده بود.
پیش از این خانواده حسین‌پناهی با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به نهادهای بین‌المللی نسبت به سلامتی فرزندشان ابراز نگرانی نموده و اعلام کرده‌اند که جان رامین حسین‌پناهی در خطر جدی قرار دارد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#بیرجند #بابل #مازندران  #اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر