۱۳۹۶ مرداد ۲۱, شنبه

اعتراض به انتخاب متهم جنایت در سال ۶۷ بعنوان وزیر دادگستری

#حقوق_بشر #ایران - اعتراض به انتخاب متهم جنایت در سال ۶۷ بعنوان وزیر دادگستری 



پس از کنار گذاشته شدن مصطفی پورمحمدی؛ علیرضا آوایی به عنوان وزیر دادگستری کابینه روحانی انتخاب شد.
علیرضا آوایی از دست اندرکاران و یکی از اعضای هیئتی است که در زندانهای  خوزستان در جریان کشتار ۱۳۶۷ احکام مرگ زندانیان سیاسی را صادر می کرده است. وی، بازجو و معاون وزارت اطلاعات و از بنیانگذاران کمیته انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات بوده است.

 به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ سازمان حقوق بشری عدالت برای ایران، با انتشار بیانیه ای به انتخاب علیرضا آوایی به عنوان وزیر دادگستری در کابینه حسن روحانی اعتراض کرده و آوایی را متهم به کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت کرده است.  

در بخشهایی از این بیانیه آمده است :
 رییس جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی، سیدعلیرضا آوایی را به عنوان وزیر دادگستری به مجلس معرفی کرد. آوایی به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ متهم است و در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا قرار دارد. علیرضا آوایی تایید کرده که در سال ۱۳۶۷ دادستان انقلاب دزفول بوده است.  

در بخش دیگری از بیانیه می نویسد:
مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشین دادگستری در کابینه روحانی نیز عضو هیات مرگ در استان تهران بوده که مسئول اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال ۶۷ در زندان‌های اوین و گوهردشت (رجایی شهر) است. تعداد زیادی از حقوقدانان عالی رتبه بین المللی کشتار ۶۷ را جنایت علیه بشریت دانسته‌اند.
علیرضا آوایی همچنین به دلیل دست داشتن در نقض حقوق بشر در وقایع پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، به کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع‌الورود است و اگر اموالی در این کشورها داشته باشد بلوکه می‌شود. براساس مصوبه شورای اروپا، آوایی به عنوان رییس دادگستری تهران مسئول بازداشت‌های خودسرانه، نقض حقوق زندانیان و افزایش آمار اعدام‌ها بوده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#وزیر_دادگستری #کشتار ۶۷ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر