۱۳۹۶ مرداد ۲۱, شنبه

چهاردهمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران - چهاردهمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر



امروز بیست و یکم مرداد ماه؛ چهارده روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر(گوهردشت ) می گذرد. 
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ تعدادی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر که هم اکنون در سلولهای انفرادی و سالن ده این زندان محبوس و تحت فشار هستند؛ در اعتراض به فشارهای روزافزون زندان؛ انتقال به سلولهای انفرادی و انتقال به سالن فوق امنیتی ده اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کردند. 
تعدادی از زندانیان مدت بیش از دو هفته است که از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده ها محروم بوده اند. این امر باعث نگرانی زیادی برای خانواده های ایشان شده است. 
بر اساس گزارشها حداقل ۶ زندانی سیاسی هنوز در سلولهای انفرادی تحت فشار قرار دارند. اسامی زندانیان سیاسی منتقل شده به سلولهای انفرادی که از طرف منابع مختلف به دست ما رسیده است؛ سعید ماسوری، جعفر اقدامی، ابوالقاسم فولادوند، رضا اکبری‌منفرد، حسن صادقی خرم‌دشتی؛ امیر قاضیانی؛ شاهین ذوقی تبار می باشند. 
تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله آقایان محمد بنازاده امیرخیزی؛ پیروز منصوری در سالن ده نیز جزو اعتصاب غذا کنندگان هستند.
 سالن ده بر خلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین‌ مدار بسته و شصت و چهار سیستم شنود است. ماموران زندان همچنین علاوه بر این‌که هیچ‌یک از لوازم شخصی زندانیان از قبیل کتاب، لباس و وسایل پخت‌وپز را به این بند منتقل نکرده‌اند، از دادن داروهای ضروری به زندانیان بیمار نیز ممانعت کرده اند. به علت عدم انتقال دستگاه‌های تصفیه آب و آب سردکن به این سالن، دسترسی زندانیان به آب کافی نیز محدود شده است. حال عمومی تعدادی از زندانیان نامساعد گزارش شده است، همچنین زانیار و لقمان مرادی نیز از سوی شکنجه گران زندان، تحت فشار مضاعف برای پایان دادن به اعتصاب غذا هستند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #گوهردشت #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر