۱۳۹۵ دی ۲, پنجشنبه

وخامت حال حسن رستگاری مجد در زندان ارومیه

#حقوق بشر #ایران -بیستمین روز اعتصاب غذا



امروز دوم دی ماه زندانی سیاسی زندان ارومیه آقای حسن رستگاری‌مجد،در بیستمین روز اعتصاب غذای خود بسر می برد.
به گزارش حقوق بشر کردستان این  زندانی سیاسی کرد  از روز شنبه ۱۳ آذرماه  در اعتراض به پرونده‌سازی جدید در زندان و صدور احکام جدید با درخواست اعاده دادرسی حکم ۱۵ ساله‌ی حبسش اقدام به اعتصاب غذا کرده است. وی در بیستمین روز اعتصاب غذایش همچنان از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده و به دلیل داشتن بیماری آسم و تمام شدن اسپری اکسیژن در وضعیت بدی در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شود.

وضعیت جسمی این زندانی سیاسی پس از بیست روزاعتصاب غذا خوب نیست و وی با کاهش وزن، افشار فشار خون و تمام شدن اسپری اکسیژن در سلول‌های انفرادی روبرو می باشد. مسئولین زندان با وجود بیماری آسم شدید به وی اسپری اکسیژن نمی دهند.
مسئولین زندان به خانواده و وکیل این زندانی اعلام کرده اند که  تا زمان تداوم اعتصاب غذا او از حق ملاقات و تماس محروم خواهد بود.
 مسئول حفاظت زندان به این زندانی سیاسی قول داده که با همکاری رئیس زندان قرار ملاقات با دادستان ارومیه را برای وی می گیرند تا او بتواند خواسته‌هایش را با این مقام قضایی در میان بگذارد. این زندانی سیاسی نیز اعلام کرده تا زمان ملاقات با دادستانی ارومیه و برسی درخواست اعاده دادرسی به اعتصاب غذای خویش ادامه خواهد داد.

حسن رستگاری مجد، شهروند کرد ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان ماه سال ۹۳ به اتهام شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه به همراه حداقل ۱۵ شهروند دیگر کورد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این زندانی سیاسی در شهریورماه سال ۹۴ از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهامات همچون اخلال در نظم عمومی، اقدام علیه امنیت ملی، خروج غیرقانونی از مرز  و همکاری با پژاک مجموعاً به ۱۸ سال حبس محکوم شد و این حکم بعداً در دادگاه تجدیدنظر استان نیز مجدداً تائید شد.

این زندانی سیاسی در خردادماه امسال از سوی یکی از مسئولین زندان و یک زندانی جرائم عادی مورد ضرب و شتم قرارگرفته و بعداً با سه پرونده‌سازی مجدد در زندان به اتهام ضرب‌وجرح، اخلال در زندان و تبلیغ علیه نظام مواجه شده و در خصوص پرونده‌ی تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس محکوم‌شده است. دو پرونده دیگر این زندانی هم‌اکنون در شعبه‌ی ۱۰۴ کیفری و ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ در حال رسیدگی برای صدور حکم جدید است و قرار است در طی هفته‌های آینده جلسه رسیدگی به این دو پرونده جدید نیز در دادگاه عمومی ارومیه برگزار شود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر