۱۳۹۵ دی ۷, سه‌شنبه

آخرین وضعیت آرش صادقی در شصت و پنجمین روز اعتصاب غذا

#حقوق بشر #ایران -خطر سوراخ شدن معده و رفتن به کما



زندانی سیاسی آرش صادقی  امروز شصت و پنجمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.
آرش صادقی  شب گذشته در اثر افت فشار، تپش قلب، تنگی نفس و بالا اوردن مقادیر زیادی خون به حالت نیمه بیهوش به بیمارستان طالقانی منتقل و سپس به زندان بازگردانده شد .طی معایناتی که پزشکان از آرش صادقی به عمل آورده اند وضعیت جسمانی دقیق وی به شرح زیر است:

فشار خون 7روی6 بوده و قند خون 50 است. پزشکان خطر احتمال رفتن به کما را گزارش کرده اند. ماهیچه های قلب تحلیل رفته و وضعیت قلبی آرش صادقی به شدت خطرناک است.
احتمال وجود زخم معده و سوراخ شدن معده که پزشکان به شدت ابراز نگرانی کرده اند اگر معده سوراخ شده باشد احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن آرش صادقی و حتی فوت وی وجود دارد!
غلظت خون 20 که خطر لخته شدن خون و ایست قلبی آرش صادقی بالاست.
احتمال چسبندگی روده که به شدت خطرناک گزارش شده است.

روز گذشته پزشکان از آرش صادقی خواسته اند که آندوسکوپی را انجام دهد چرا که اگر معده وی سوراخ شده باشد خطر به کما رفتن و حتی فوت وی وجود دارد اما چون بدن آرش صادقی در اثر اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده باید برای انجام عمل آندوسکوپی سرم تراپی را انجام دهد .اما آرش صادقی با وصل سرم مخالفت کرده و روز گذشته تنها پس از تزریق داروی ضد تهوع به زندان بازگردانده شد. 

آرش صادقی که در 65روز از اعتصاب غذا به سر میبرد از مشکلاتی همچون: افت فشار شدید، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا اوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن، بی خوابی که همگی از عوارض اعتصاب غذاست رنج میبرد. 

مسئولین با اینکه خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی وجود دارد هیچ گونه واکنشی نسبت به خواسته های وی نشان نداده اند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر