۱۳۹۵ دی ۵, یکشنبه

آخرین وضعیت زندانیان در حال اعتصاب غذا در زندانهای کشور

#حقوق بشر #ایران -آخرین وضعیت زندانیان در حال اعتصاب غذا در زندانهای کشور




هم اکنون بیش از ۸ زندانی سیاسی در زندانهای کشور در حال اعتصاب غذا هستند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٫آرش صادقی در شصت و سومین روز اعتصاب غذا در زندان اوین وضعیتی بسیار نگران کننده داشته و هم اکنون با تهدید سکته قلبی روبروست اما در آخرین نامه اش با تاکید بر ادامه اعتصاب غذا نوشت ترجیح می دهم شرافتمندانه بمیرم تا تن به ظلم بدهم و در خصوص خواسته اش اینطور نوشت:
 مطالباتم از خواست آزادی بی قید و شرط گلرخ 
به عشق تمام زندانیان سیاسی دیگر پیوند خورده است.

همچنین در زندان تبریز مرتضی مرادپور شصت و دومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت ولی در پیام صوتی از داخل زندان وضعیت خود را تشریح کرد و بر ادامه اعتصابش تا آزادی یا مرگ تاکید کرد.مرتضی مرادپور همچنین با صدای ضعیف ناشی از اعتصاب غذا گفت:
چون دیگر همه راه‌ها را امتحان کرده‌ام و آخرین راه همین اعتصاب غذا مانده؛ دیگر راهی برایم نمانده بود تا حقم را بگیرم جز این که از جانم مایه بگذارم.

در زندان رجایی شهر سعید شیرزاد از روز ۱۷ آذر با دوختن لبها اعلام اعتصاب غذا کرده است.وی در پاسخ به درخواست شکستن اعتصاب غذایش گفته است: بگذارید برای صدای بی‌صدایان در بند شده تا ۳۰ روز این اعتصاب را پیش ببرم.
او گفته است که پس از روز سی‌ام یا اعتصاب غذای خشک خواهد کرد و یا آنکه اعتصاب غذای خود را خواهد شکست.
زندانی عقیدتی محمدعلی طاهری بیش از هشتاد روز است که در اعتصاب غذاست . این امر اعتراض تعداد زیادی از هواداران وی در شهرهای مختلف را برانگیخته است.

همچنین در زندان اوین علی شریعتی پنجاه و پنجمین روز اعتصاب غذای خود را در حالی پشت سر گذاشت که وزن وی با کاهش هجده کیلویی به ۵۵ کیلوگرم رسیده، و قند خون وی به ۴۰ رسیده است.وی شب گذشته به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شده است و خانواده وی موفق به یک ملاقات کوتاه با وی شدند.

در زندان مرکزی ارومیه حسن رستگاری زندانی سیاسی کرد در بیست و دومین روز اعتصاب غذا همچنان با آسم شدید ٫ بدون دارو و رسیدگی مناسب در سلول انفرادی بسر می برد .

در زندان همدان خبر از اعتصاب غذای زندانی سیاسی زن خانم لاوین کریمی در اعتراض به عدم آزادی خود داشتیم.

در زندان مراغه با اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی مهدی کوخیان و کریم چایچیان در اعتراض به بازداشت خود روبرو بودیم . این دو زندانی با لبهای دوخته پنجمین روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشتند.

تنها اهرم زندانی برای اعتراض تحمل درد و رنج گرسنگی و به جان خریدن عوارض اعتصاب غذا تا آخر عمر است.
بیایید صدای آنها بوده از هیچ کاری برای کمک به آنها دریغ نکنیم.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر