۱۳۹۵ آذر ۲۱, یکشنبه

برگزاری مراسم فاتحه خوانی برای عبدالله غفاریان در سالن ۶ بند دو رجایی شهر

#حقوق بشر #ایران -برگزاری مراسم فاتحه خوانی برای عبدالله غفاریان در سالن ۶ بند دو رجایی شهر



بنا به گزارشهای رسیده به نه به زندان نه به اعدام٫ تعدادی زیادی از زندانیان سیاسی و زندانیان عادی بند دو دارالقرآن مراسم ختم و فاتحه خوانی برای زندانی عادی عبدالله غفاریان برگزار کردند.در این مراسم یاد وی را گرامی داشته و در باره مقوله اعدام و قصاص صحبت کردند. زندانیان در صحبتهای خود اعلام کردند که قوانین مربوط به اعدام و قصاص ضد بشری و دست و پاگیراست و همچنین این اعدامها قتل عمد حکومتی و قتلهای سازمانیافته است که زندانیان را از قبل آماده کرده و می کشند و حتی فرصت دیدار خانواده به آنان داده نمی شود.آنها در سخنان خود اظهار امیدواری کرد که این تراژدی غمبار آخرین  تراژدی باشد که در بند رجایی شهر و خصوصا در بند دو دارالقرآن اتفاق می افتد.
همچنین زندانیان از اینکه به عبدالله غفاریان اجازه ملاقات با خانواده داده نشده ابراز خشم و تاسف کردند.در این برنامه برای اعدام شدگان بخصوص برای عبدالله غفاریان خرما جهت فاتحه خوانی پخش شد. 
عبدالله غفاریان زندانی محکوم به قصاص مدت ۸ سال بود که در زندان در انتظار اعدام بود.وی متاهل و دارای دو فرزند و فردی خوشنام در بین زندانیان بود.عبدالله غفاریان سه بار جهت اعدام منتقل شده و بازگردانده شده بود.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر